سنا: استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران، بورس را بهترین مکان برای عرضه هرگونه محصولات در سرتاسر جهان توصیف کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، دکتر «جهانخانی» افزود: مکانیزم‌ها، جذابیت‌ها و مزیت‌های فراوان بورس باعث شده است که عرضه کالاهای مختلف در تمام کشورهای جهان از طریق بازار سرمایه انجام شود. وی وجود بازار سیار و روان معاملاتی، نقدشوندگی سریع، سرعت زیاد اجرای معاملات، سلامت در قیمت‌گذاری و فرآیند کشف قیمت و شفافیت اطلاعات را از مهم‌ترین ویژگی‌های بورس اعلام کرد.

دکتر جهانخانی اظهار داشت: در بورس، کالاها سریع‌تر به قیمت تعادلی رسیده و نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان و خریداران در مورد ارزش یک سهم به خوبی نمایان می‌شود. وی به قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار برای پذیرش شرکت‌ها اشاره کرد و افزود: این امر باعث شده است تا سرمایه‌گذاران بتوانند ارزش ذاتی یک سهم را با اتکا به حجم انبوه اطلاعات یک شرکت به دست آورند. این کارشناس مسائل اقتصادی اظهار داشت: معتقدم که به کارگیری حجم مبنا، نوعی تاخیر در اصلاح قیمت کالاها به سمت قیمت تعادلی است که می‌توان این شاخص را حذف کرد. دکتر جهانخانی به عزم جدی دولت برای واگذاری سهام شرکت‌ها از طریق بورس اشاره کرد و گفت: می‌توان با تشکیل یک کمیته کارشناسی، تمامی موانع موجود در بورس را بررسی و راهکارهای لازم را در این خصوص اتخاذ کرد. وی ادامه داد: در سال‌های اخیر آهنگ رشد بسیاری از شرکت‌ها به‌رغم افزایش فروش، نزول چشمگیری داشته، به طوری که حاشیه سود آنها کاهش یافته است، اما تاکنون ارگان‌های رسمی هیچ گونه تحقیقی را در این باره انجام نداده‌اند که این کمیته می‌تواند به این گونه موضوعات رسیدگی کند.

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران با بیان اینکه سیاست‌های اقتصادی کشور همیشه در جهت حمایت از مصرف‌کننده بوده است، تصریح کرد: باید این سیاست تغییر یافته و حمایت‌های لازم از صاحبان سهام انجام شود تا آنان ترغیب به سرمایه‌گذاری و حضور فعال در بازار سرمایه شوند.