ایسنا - دبیر ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت از آغاز سومین مرحله تحویل فرم‌های سهام عدالت در اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد. غلامرضا حیدری کرد زنگنه، طی سخنانی در جمع روسای استانی سازمان‌های امور اقتصادی و دارایی استان‌ها گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی در طرح توزیع سهام عدالت و شناسایی مشمولان ثابت کرد از ظرفیت بسیار بالایی برای ارائه خدمات برخوردار است.

مدیرعامل‌سازمان‌خصوصی سازی با اشاره به این‌که تحویل فرم‌های مرحله سوم واگذاری سهام عدالت از اوایل اردیبهشت‌ماه امسال آغاز می‌شود، گفت: براساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده و با توجه به حساسیت مرحله سوم واگذاری سهام عدالت، برنامه اجرایی در این مرحله با سرعت بیشتری در حال پیگری است و باید حداکثر تا پایان دی ماه امسال به اتمام برسد.

وی درباره مشکل مطرح شده در مورد کمبود بودجه مرحله دوم طرح واگذاری سهام عدالت، گفت: به طور قطع با امکانات موجود و بودجه فعلی، شناسایی ۲۱میلیون نفر مشمول طرح واگذاری سهام عدالت، کار مشکلی است، اما این طرح یک طرح بزرگ ملی محسوب می‌شود و باید تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها ما را در این طرح یاری دهند.

کردزنگنه همچنین درباره مغایرت‌های آماری استان‌ها و مرکز آمار ایران گفت: متاسفانه این آمارها بسیار متفاوت است و مشکل اصلی نیز در متفاوت بودن تقسیمات کشوری وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است که از استان‌ها درخواست شده تا در این ارتباط آمار دقیق‌تری ارائه دهند.

بنا بر گزارش رسیده از وزارت امور اقتصادی و دارایی، در ادامه اولین همایش روسای سازمان های امور اقتصادی و دارایی استان‌ها آزادانی ـ مدیر پروژه دبیرخانه ستاد مرکزی سهام عدالت ـ در مورد واگذاری مرحله سوم عدالت، گفت: در مرحله سوم که ارتباط مستقیمی با میزان درآمد و حقوق کارکنان دولت دارد، هدف کارمندان، کارگران و بازنشستگان هستند که طبق برآوردهای صورت گرفته حدود ۲۰میلیون نفر را به همراه خانواده‌هایشان شامل می‌شود که بنا داریم به هفت میلیون نفر سهام واگذار کنیم و معیار این انتخاب نیز درآمد این افراد است.

وی افزود: در مرحله اول با تایید ابتدایی نهادهای حمایتی، مشمولان را شناسایی کردیم و اگر هم مشکلی وجود داشت، در مرحله بعدی بود. در مورد مرحله دوم نیز با هیات‌های ماده ۳ برآورد درآمدی صورت گرفته و به تایید هیات ماده ۴ رسید، اما در مرحله سوم کار بسیار مفصل و پیچیده است.

او ادامه داد: روند کار بدین صورت است که نخست اطلاعات تمام کارکنان شاغل و بازنشستگان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و کشوری در دبیرخانه جمع آوری شده، سپس بر مبنای هدف هفت میلیون نفر شاخص درآمدی تعیین شده و بلافاصله ابلاغ افراد صورت خواهد پذیرفت.

آزادانی تصریح کرد: با شناسایی دستگاه‌های مشمول یک آمار اولیه دریافت کردیم که مشکلاتی در این زمینه وجود داشت و با توجه به فرصت باقی مانده از طریق دستگاه‌های استانی پیگیری و تکمیل خواهد شد.