بورس تهران اگرچه در روزهای پایانی سال‌جاری از رونق قابل توجهی برخوردار نیست و روزهای معاملات ۳میلیارد تومانی را به خود می‌بیند، اما واقعیت این است اگر هم روند معاملات از حجم قابل قبول اواسط سال برخوردار بود، با تدابیری موسمی که این روزها دولت برای جذب سرمایه‌های کم‌بازده و راکد اجرا کرده است، در این مقطع از سال با کسری نقدینگی روبه‌رو می‌شد. دولت در بهمن‌ماه و اسفندماه به واسطه تشدید عرضه پول در رشد نقدینگی، برنامه گسترده برگزاری قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه را به اجرا گذاشته است و همزمان با کاهش نرخ سود بانکی، سپرده‌گذاران را ترغیب به هدایت منابع‌شان به سمت بانک‌ها می‌کند.

مداخله دولت در بازار پول در حوزه سیاستگذاری و اجرا، زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که دولت با کسب مجوز از مجلس به انتشار اوراق مشارکت طرح‌های عمرانی، وزارت نیرو، راه، مسکن و بانک مرکزی شدت بخشیده است.

دولت در پایان سال ۸۵ به دلیل رقابتی شدن بازار سیم‌کارت و جذاب نبودن و بدون بازده بودن بازار فروش خودرو و سایر روش‌های جمع‌آوری پول، استفاده از تدابیر پولی را بهترین راه تامین منابع بودجه جاری و مهارتورم فرض می‌کند.

این در حالی است که دولت با تدابیری که تاکنون بارها به آن اشاره شده است، می‌توانست با تقویت جایگاه بورس در سیاست‌های اقتصادی، منابع آزاد و غیرهدفمند را به سمت بازار اوراق سهام سوق داده و اعطای دارایی‌های مالی به مردم را افزایش دهد.

بورس در روزهای پایانی سال ۸۵ نیز مورد توجه قرار نگرفت.