فارس- معاون سازمان خصوصی‌سازی در امور واگذاری‌ها با بیان اینکه بخش خصوصی هیچ پیشنهاد قیمتی برای خرید نمایشگاه نداشته و نماینده وزیر بازرگانی در هیات واگذاری حضور داشته است، گفت: امکان تغییر کاربری نمایشگاه وجود ندارد.مهدی عقدایی در خصوص قیمت واگذاری شرکت سهامی نمایشگاه‌ها گفت: قیمت در حال کارشناسی است و هنوز مشخص نشده است. وی در پاسخ به ادعای عسگراولادی که قیمت بخش خصوصی سه برابر قیمت واگذاری بوده است، اظهار داشت: خیر، هنوز قیمتی تعیین نشده و اتاق ایران هم پیشنهادی نداده است. معاون سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این سوال که علت واگذاری ۹۵‌درصد سهام نمایشگاه بین‌المللی به تامین اجتماعی نیروهای مسلح چه بوده است گفت: طبق قانون ۵‌درصد جزو سهم کارکنان محسوب می‌شوند که با کسر آن بقیه را واگذار کردیم.

امکان منتفی شدن معامله وجود ندارد

عقدایی در پاسخ به این سوال که آیا امکان منتفی شدن معامله و واگذاری نمایشگاه به متقاضیان بخش بازرگانی وجود دارد یا خیر گفت: خیر، محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همچنان نمایشگاه می‌ماند، امکان تغییر کاربری آن وجود ندارد و این مساله در قرارداد هم ذکر می شود. وی افزود: من نمی‌دانم علت این شلوغ‌کاری‌ها چیست؟ نمایشگاه‌ها فروخته شده و تغییر کاربری هم داده نخواهد شد.

وزارت بازرگانی در جریان واگذاری بود

معاون سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به این سوال که مسوولان وزارت بازرگانی ادعا می‌کنند که اطلاعی از این واگذاری نداشتند، اظهار داشت: نماینده وزیر بازرگانی در جلسه هیات عالی واگذاری حضور داشته است و اینها مقاومت‌هایی است که سعی می‌کنند تا نمایشگاه دولتی باقی بماند.

هلدینگ پتروشیمی شهریور ماه واگذار می‌شود

همچنین عقدایی از تکمیل اطلاعات شرکت‌های پتروشیمی خبر داد و به «ایسنا» گفت: در حال حاضر تمامی اطلاعات مورد نیاز هلدینگ پتروشیمی دریافت شده و این اطلاعات در حال بررسی است. وی افزود: براساس اطلاعات ارائه شده و نیز طبق برنامه زمان‌بندی هلدینگ پتروشیمی در شهریور واگذار می‌شود و در این میان شرکت‌هایی که بابت سهام عدالت و رد دیون واگذار شدند از هلدینگ خارج می‌شوند. وی اعلام کرد: در حال حاضر پتروشیمی جم، مارون و پارس بابت رد دیون واگذار و از هلدینگ خارج شدند همچنین ۳۰‌درصد پتروشیمی بندر امام(ره) به سهام عدالت و مقداری از آن بابت رد دیون واگذار شده است و باید منتظر ماند که تا شهریور چه میزان از هلدینگ پتروشیمی خارج می‌شوند. وی در خصوص واگذاری پتروشیمی تبریز که مقرر بود در سال گذشته از طریق بورس انجام شود، توضیح داد: پتروشیمی تبریز جزو شرکت‌های بورسی بوده و باید از طریق بورس واگذار شود ولی اگر قرار باشد هلدینگ پتروشیمی را واگذار کنیم، این شرکت نیز جزو زیر مجموعه هلدینگ واگذار می‌شود. عقدایی با اشاره به اینکه شرکت ملی پتروشیمی به عنوان یک شرکت مادر تخصصی و به صورت هلدینگی وارد بورس می‌شود؛ تصریح کرد: در صورتی که شرکت ملی پتروشیمی عضو بورس ‌شود، می‌تواند شرکت‌های زیر مجموعه خود را نیز پذیرش کند و شرکت‌هایی که تا پایان شهریور فروخته شدند از هلدینگ خارج می‌شوند. معاون سازمان خصوصی سازی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی درخواست پذیرش خود را مطرح و مدارک خود را ارائه کرده است و مانند شرکت مخابرات به صورت یک شرکت مادر تخصصی و با زیر مجموعه‌های خود از طریق بورس واگذار می‌شود.