مدیری متعهد، استادی سخت‌کوش
گروه بورس- کویر گرم و تفتیده مرکزی ایران، گنجینه‌های عظیمی را در دل خود پرورانده است. شهرستان آران و بیدگل به عنوان دروازه این کویر شناخته می‌شود که بزرگانی چون ملامحمد جعفربیدگلی، ملامحمد علی آرانی، فائض بیدگلی، داوری آرانی و بسیاری دیگر را به جامعه ایرانی هدیه کرده است. در عرصه اقتصاد نیز نام زنده‌یاد دکتر حسین عظیمی به عنوان فرزند این دیار همواره جاودان خواهد ماند.

این بار به سراغ یکی دیگر از فرزندان نامی این دیار می‌رویم و پای صحبتش می‌نشینیم. دکتر غلامرضا اسلامی بیدگلی، چهره آشنای دو عرصه علم و تجارت. استادی متواضع در کلاس‌های درس دانشگاه و مدیری بااخلاق در بازار سرمایه. او متولد ۱۳۲۵ بیدگل است. تحصیلات مقدماتی را در دبیرستان امیرکبیر تهران در رشته ریاضی گذراند و برای ادامه تحصیل در رشته حسابداری به موسسه عالی حسابداری رفت. پس از اخذ لیسانس در رشته حسابداری برای تکمیل تحصیلات جلای وطن کرد و توانست در رشته‌های مدیریت مالی و مهندسی صنایع در انگلستان به اخذ مدرک فوق‌لیسانس نایل شود. اسلامی پس از آن در سال ۱۳۵۴ به کشور بازگشت و تدریس در دانشگاه را آغاز کرد و همزمان به تحصیل در دانشگاه تهران پرداخت و در رشته دکترای مالی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.او پس از پیروزی انقلاب در سازمان‌های مختلفی در سمت‌های اجرایی به فعالیت پرداخت که از آن جمله می‌توان به عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع، عضو شورای سازمان صنایع ملی ایران، رییس هیات مستشاری دیوان محاسبات، معاون دیوان محاسبات، عضو هیات نظارت سازمان حسابرسی و مدیرعامل چوب و کاغذ ایران اشاره کرد.اسلامی پس از آغاز جنگ تحمیلی، به فعالیت‌های خود در برخی زمینه‌های مرتبط با دفاع مقدس ادامه داد و پس از پایان جنگ به بازار سرمایه پا گذاشت. او در این دوره در شرکت‌های سرمایه‌گذاری از جمله سرمایه‌گذاری شاهد و سرمایه‌گذاری ملی ایران فعالیت کرد.
او همزمان در دانشگاه‌های کشور به تدریس می‌پرداخت و کار تحقیق و پژوهش را نیز سرلوحه خود قرار داده بود.
تالیف کتاب‌های مدیریت سبد اوراق بهادار با همکاری دکتر رهنمای رودپشتی و دکتر هیبتی، نظریه‌های مالی نوین (برنده جایزه کتاب سال) و مدیریت مالی در تئوری و عمل، ارائه ۱۵۰ مقاله در نشریات داخلی و خارجی و هدایت و راهنمایی ۱۵۰ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های علوم مالی بخشی از فعالیت‌های پژوهشی دکتر اسلامی بیدگلی است.
او با هزینه شخصی خود، جایزه‌ای برای بهترین پایان‌نامه‌های دانشگاهی تعیین کرده است که به نام خود او نامگذاری شده است؛ اگرچه اسلامی، خود با این نامگذاری موافق نیست و می‌گوید: «به زودی این جایزه به نام زنده‌یاد استاد علیمدد تغییرنام خواهد داد.»اسلامی این اقدام زیبا را برای توسعه روش تحقیق انجام می‌دهد.او معتقد است پایان‌نامه‌‌های دانشجویان ما باید در نشریات داخلی به چاپ برسد و ارائه آن با توجه به غنای مطالب به انجمن‌های خارجی اشتباه است و انجمن‌های خارجی باید مقالات خود را به نشریات ما بدهند.
اسلامی دلایل توسعه‌نیافتگی بازار سرمایه کشور را جنگ تحمیلی، در حاشیه ماندن نخبگان دانشگاهی، خروج شرکت‌های بزرگ از بورس، محوریت بازار پول و اهمیت ندادن مسوولان دولتی به این بازار می‌داند.او در شرایطی که بسیاری از متخصصان به خارج از کشور رفتند، در کشور ماند و در سازمان‌ها و دانشگاه‌های کشور به فعالیت خود ادامه داد.دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر، مشهد و شیراز شاهد تلاش او در این سه دهه بوده‌اند.اسلامی معتقد است: «الان زمانی است که باید مسائل سیاسی به سیاسیون و مسائل اقتصادی به اقتصاددانان واگذار شود»
او در حال حاضر در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران به تدریس اشتغال دارد و همه سمت‌های خود در شرکت‌های بورسی را رها کرده است، زیرا معتقد است دانشجویان نیز باید در آینده در یک حوزه فعالیت کنند.از دیدگاه او انتصاب در چند شغل می‌تواند زمینه بروز بسیاری از تخلف‌ها باشد.