چه می‌شود و چه اتفاقی برایمان می‌افتد؛ جزو پرسش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی بود که در نوشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کاربران این شبکه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجتماعی به چشم می‌خورد. برای مثال رضا خانکی، فعال حوزه بورس در صفحه خود و در رشته توییتی با اشاره به شرایط تورم و توضیح وضعیت کشور، به قول خودش چند نصیحت برای کاربران نوشت: «در این دوره داشتن دارایی مثل سهام، خونه و...  بهترین ضربه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیر تورمی شاید باشد. برای کسانی که ملک دارند توصیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ام این است که حتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المقد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ور از فروش و جابه‌جایی خانه پرهیز کنند و شاید تهاتر تنها روش مناسب باشد. برای کسانی که سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کمتری دارند داشتن پرتفوی سهام بهترین گزینه است ولی توصیه نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنم که شخصا این کار را بکنید و از صندوق‌های سهامی استفاده کنید. اگر فرد ریسک‌پذیری هستید تا ۷۰‌درصد پرتفوی سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاریتان را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید به سهام اختصاص بدهید.‌»

او در ادامه توییت خود به این نکته اشاره کرد که «فکر این را نکنید که دیگران دارند می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تازونند و شما عقب هستید، که این بدترین فکر ممکن است و شما را ممکن است به تصمیمات اشتباه و خطرناک برساند.‌»

در نهایت این فعال حوزه بورس در صفحه خود نوشت: «در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یک تورم بزرگ برنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای نداریم و در پایان بازی همگی قدرت خریدهایمان کاهش پیدا کرده و چیزهایی که گفته شد شدت آن را کاهش می‌دهد.‌» در ادامه این نصحیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و توصیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، کارشناسان حوزه بورس و اقتصاد هم وارد این بحث شدند و برخی از آنها در صفحه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایشان نوشتند که دلار سقف مقاومتی ۳۰‌هزار‌تومان را شکست و به‌زودی از این رقم هم رد خواهد شد. همزمان سبزپوشی بورس هم یکی دیگر از سوژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جمع بورسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در توییتر بود. در همین رابطه حسین خزلی، فعال حوزه بورس در صفحه خود با انتشار اسکرین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شاتی از سبزپوشی بازار، نوشت: «سبزی خوردن شد، ولی به قیمت خون دل مردم و تورم پیش‌رو!»

در روزهای گذشته اما امیرحسین ثابتی، مجری صداوسیما و از منتقدان دولت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های یازدهم و دوازدهم در صفحه توییتر خود به تفاوت عدد واریزی یارانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در دولت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های حسن روحانی و دولت ابراهیم رئیسی پرداخته بود. او در صفحه خود اینطور نوشته بود که یارانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای که به‌عنوان سرپرست یک خانواده چهار نفره در دولت روحانی دریافت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کردیم: ۱۸۲‌هزار‌تومان، معادل تقریبا ۷ دلار بود، اما یارانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای که به‌عنوان سرپرست یک خانواده چهار نفره در دولت رئیسی دریافت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنیم: ۱.۲۰۰.۰۰۰‌تومان، معادل تقریبا ۴۳ دلار است.

او در پایان توییت خود نوشته بود: «فرق می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد.‌» اما عمر مقایسه و این تفاوت تنها چند ساعت بود. فردای این توییت، قیمت دلار افزایش چشمگیری پیدا کرد و حتی تا ۳۰‌هزار‌تومان هم رسید. این افزایش قیمت باعث شد که انتقادهای زیادی نه به ثابتی بلکه به دیگرانی که مثل او فکر می‌کنند، بشود. برای مثال سیامک قاسمی در صفحه توییتر خود نوشت: «یارانه ۴۳ دلاری، در عرض یک روز و هنوز داده نشده، شد ۴۰ دلار! با اقتصاد شوخی نکن، کله‌پات می‌کند. برو سراغ همان چیزهایی که هیچ شاخصی برای اندازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری ندارد.‌» و البته چون این مجری صداوسیما نوشته بود که فرق می‌کند چه کسی رئیس دولت باشد، خیلی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در توییتر خطاب به او یا بدون اشاره به او نوشته بودند که در شرایط فعلی هیچ تفاوتی نمی‌کرد که چه کسی رئیس دولت است. ظاهرها فرق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کرد اما عملکرد یک چیز بود.

دیگرانی هم که به این موضوع می‌پرداختند بعضا اینطور می‌نوشتند که وقتی در حباب زندگی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنی، وقتی از واقعیت جامعه به دور هستی، وقتی در فضای آرمانی و ذهنی خود روز را سر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنی، از آنچه که در واقعیت و فضای اقتصادی کشور که هیچ شعار و آرمانی را نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شناسد اتفاق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افتد، دور هستی و برای همین هم تمام پیش‌بینی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و چشم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازهایت غلط از آب در‌می‌آید. در پی این نوشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها صحبت از کمیابی روغن و ماکارونی در بازار و کمبود شکر در فروشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها هم به میان آمد.

خیلی از افراد از ثابتی و همفکران او این سوال را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پرسیدند که چرا درباره کمبود کالاهای اساسی خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و گرانی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها نظری نمی‌دهند. صحبت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های وزیر کشور دولت سیزدهم مبنی‌بر اینکه به غیر از چهار قلم کالا، بقیه کالاها و خدمات نباید گران شوند هم از دیگر سوژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی بود که دیروز در فضای توییتر فارسی و اینستاگرام مورد‌توجه قرار گرفته بود. دستور از بالا و توهم حل مشکلات اقتصادی با دستور جزو کلیدواژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های نوشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کاربران توییتر بود.

برخی هم به صحبت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های عباس تابشی، معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره می‌کردند‌ که گفته بود «هرگونه افزایش قیمت کالایی که امسال صورت‌گرفته است همین امشب اصلاح شود و به قیمت سال‌قبل برگردد.‌»

آنها در ادامه می‌نوشتند که همان‌طور که قیمت‌ها از دستور عباس آقای تابش، تبعیت کردند و ارزان شدند، از دستور وزیر کشور هم قطعا پیروی می‌کنند، اما همزمان با این دستورها و تحلیل و بررسی آنها توسط کاربران توییتر، خبر جدیدی هم در فضای توییتر و پیام‌رسان تلگرام منتشر شد؛ قیمت مرغ و تخم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مرغ افزایش پیدا کرد؛ آن هم درست در روزی که وزیر کشور دولت سیزدهم اعلام کرده بود تا قبل از اجرای طرح عادلانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی یارانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، هیچ کالایی گران نمی‌شود. این وضعیت، عصبانیت و انتقادهای شدید کاربران را به همراه داشت.