تقسیم 130 ریال سود نقدی به ازای هر سهم خوارزمی

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی (سهامی عام) برای سال مالی منتهی به ۳۱خرداد سال ۱۳۹۵، با حضور صاحبان ۸۷ درصد سهام این شرکت و به ریاست محمد‌رضا عرفانی یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ برگزار شد و حاضران به تقسیم ۱۳۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم خوارزمی رای مثبت دادند.بر اساس این گزارش، در این مجمع، پس از ارائه گزارش هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی از سوی دکتر حجت‌الله صیدی، مدیرعامل این شرکت و همچنین استماع گزارش بازرس و حسابرس قانونی، صورت‌های مالی شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی برای سال منتهی به ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ به تصویب مجمع رسید و موسسه حسابرسی دایا رهیافت بار دیگر به‌عنوان بازرس و حسابرس قانونی شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی انتخاب شد. روزنامه اطلاعات نیز به‌عنوان روزنامه رسمی و کثیرالانتشار گروه خوارزمی برگزیده شد.دکتر صیدی اما هنگام ارائه گزارش هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی بر این نکته تاکید کرد که گروه خوارزمی طی ۳ سال گذشته در مسیر برنامه راهبردی ۷ ساله خود حرکت کرده و در همین مسیر هم به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد. با این توضیح که در مقابل موانع و شرایط متفاوت اقتصادی از انعطاف‌پذیری لازم بهره‌مند خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی برای دستیابی به هدف اصلی خود که سودآوری با کیفیت و پایدار است، در پاییز سال ۱۳۹۲ برنامه راهبردی ۷ ساله را با ماموریت «ثروت آفرینی برای نسل ها» تنظیم کرد، افزود: یکی از اهداف عملیاتی این برنامه راهبردی، دستیابی به ۳۳ هزار میلیارد تومان (۱۰ میلیارد دلار) معادل یک درصد تولید ناخالص داخلی کشور در سال ۱۳۹۹ است. دکتر صیدی درباره ترکیب پرتفوی گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی نیز اظهار کرد: ترکیب پرتفوی هدفگذاری شده در برنامه راهبردی ۷ ساله خوارزمی متشکل از ۷ زمینه فعالیت (بازار سرمایه و سایر فرصت‌های پربازده، فناوری اطلاعات، معدن و صنایع معدنی، بازرگانی، ساختمان و مسکن، بانکداری و انرژی) است. طی سال گذشته نیز تمرکز گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی بر فعالیت در همین ۷ صنعت بوده است.

وی افزود: تمرکز بر این ۷ حوزه، دستاوردهای متعددی داشته است. از جمله اینکه ارزش دارایی‌های گروه به رقم ۵۷ هزار و ۵۵۱ میلیارد ریال افزایش یافته است. همچنین در سال ۱۳۹۴ رتبه شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی در رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI_۱۰۰) از رتبه ۱۲۵ به رتبه ۱۰۷ رسید و انتظار می‌رود که امسال در زمره ۱۰۰ شرکت برتر کشور قرار گیرد.مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی در ادامه گزارش خود به برخی از فعالیت‌های شرکت‌های وابسته به این گروه سرمایه‌گذاری اشاره کرد. وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از طرح تجاری‌سازی نیروگاه برق منتظر‌قائم(عج) به‌عنوان بزرگ‌ترین‌ دارایی این گروه تکمیل شده است، گفت: این بخش عمده که به کیفی‌سازی سود مربوط بود، ثمر داد. وی از قیمت‌گذاری روی برق به‌عنوان یک چالش بزرگ یاد کرد و افزود: پیش از این، کارشناسان حوزه صنعت برق پیش‌بینی کرده بودند که قیمت برق ۱۵ تا ۲۰ درصد در سال جاری افزایش یابد، امری که محقق نشد. با این حال، با رفع ریسک زیست‌محیطی نیروگاه منتظر قائم (عج)و گازسوز شدن کامل آن، راندمان این نیروگاه افزایش یافت و در حال حاضر، افزایش ظرفیت ۵۰۰ مگاواتی آن در دست بررسی است.دکتر صیدی همچنین با اشاره به ورود شرکت نیرو‌پارسه به مبحث نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس و زیان این شرکت در دو سه سال اول گفت: شرکت نیرو‌پارسه در سال گذشته هم از این زیان خارج شد و هم قرارداد بزرگی را با فولاد مبارکه منعقد کرد. همچنین با مسوولان برخی استان‌های حاشیه دریای خزر برای اجرای نیروگاه کوچک مقیاس ۵۰۰ مگاواتی تفاهمنامه امضا کرده است. این موارد حاکی از سودآوری این شرکت در سال‌های آینده است.

آغاز استحصال طلا از سال آینده

وی همچنین با اشاره به تکمیل فرآیند اکتشاف معدن طلای شادان که شرکت صدر جهان (یکی از شرکت‌های وابسته به گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی) استخراج طلا از آن را در برنامه دارد، اظهار کرد: برآورد اولیه وجود ۷/ ۴ تن طلا در این معدن بود، اما با شکیبایی در مرحله اکتشاف، گواهی اکتشاف بالغ بر ۱۵ تن طلا در معدن شادان اخذ شد که توفیقی چشمگیر در عرصه اقتصادی به‌شمار می‌رود.وی با اعلام اینکه ۵ معدن دیگر در مالکیت شرکت معدنی صدر جهان است، گفت: از نیمه دوم سال آینده شاهد تولید و استخراج انبوه طلا از این معدن خواهیم بود.دکتر صیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمرکز هلدینگ ساختمان خوارزمی روی دو مگاپروژه «هماکیدز» در اشرفی اصفهانی و«المپیک»در منطقه ۲۲ تهران است، اظهار کرد: این هلدینگ با فروش برخی دارایی‌های کوچک خود و تبدیل آنها به دارایی‌های با کیفیت، گردش دارایی ایجاد کرد و توانست با وجود رکود در بخش ساختمان و مسکن، سود خوبی را شناسایی و از پیچ رکود عبور کند.مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی با اشاره به فعالیت دو شرکت «توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی» و «داده‌پردازی خوارزمی» در حوزه فناوری اطلاعات گفت: در این شرکت‌ها، افزایش سودآوری، تنوع‌بخشی به محصولات و به مشتریان مد‌نظر بود که تحقق یافت. در همین رابطه، شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی در پروژه مرکز کنترل ترافیک وارد مناقصه شد و این کار را انجام داد. این شرکت همچنین روی سیستم بانکداری جامع نیز کارهای خوبی را انجام داده است.

وی از توسعه محصولات سینادارو،افزایش سهم در بازار داروی کشور و افزایش صادارت دارو و فروش محصولات به مشتریان جدید به‌عنوان رویدادهای مهم در شرکت سینادارو نام برد و گفت: این شرکت در حال بازسازی سالن جدید تولید به منظور افزایش ظرفیت تولید خود در سال جاری است.دکتر صیدی با اشاره به ماموریت شرکت سرمایه‌گذاری آتی نگر سپهر ایرانیان مبنی بر عمق‌بخشی به فعالیت‌های گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی در بازارهای بین‌المللی اظهار کرد: خوشبختانه در فضای بین‌المللی روز به روز شرایط برای فعالیت‌های اقتصادی بهتر می‌شود.وی با اشاره به فعالیت‌های مثبت «خوارزمی اینوستمنت کمپانی» در امارات برای توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و افزایش سودآوری گروه خوارزمی اعلام کرد که راه مشارکت این گروه در پروژه‌های مالی کشورهای دیگر باز شده است.وی همچنین از اصلاح و ارتقای پرتفوی گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی به‌عنوان یک کار مهم یاد کرد و گفت: برخی از سهم‌های فاقد بازده یا دارای بازده منفی را با سود مناسب و به‌صورت نقدی فروختیم.

دقت در گزینش پروژه‌های نفتی

دکتر صیدی همچنین اعلام کرد که شرکت نفت، گاز و پتروشیمی زیما به‌عنوان یکی از شرکت‌های وابسته به گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی تاسیس شده است. وی با بیان اینکه بانکداری، خودروسازی و نفت و گاز سه صنعت بزرگ در سراسر دنیا به شمار می‌روند، افزود: در انتخاب پروژه‌های نفتی شتاب‌زده عمل نخواهیم کرد. در این حوزه، ورود به پروژه‌های بین‌المللی با مشارکت شرکت‌های خارجی را به‌طور جدی پیگیری می‌کنیم.

تقسیم 130 ریال سود نقدی به ازای هر سهم خوارزمی