دنیای اقتصاد- هدیه لطفی: روز گذشته نمادهای «کرماشا» و «شکبیر» با انتشار آمار تولید و فروش دوره یک ماهه و نماد «وبملت» به دلیل انتشار نامه بانک مرکزی بر سامانه «کدال» خبرساز شدند. همچنین صورت مالی نماد «شلیا» و همچنین اظهار نظر حسابرس درخصوص افزایش سرمایه «دسانکو» نیز روی سامانه کدال قرار گرفت.

آمار تولید و فروش دو شرکت

شرکت‌های صنایع پتروشیمی کرمانشاه و پتروشیمی امیرکبیر آمار تولید و فروش دوره یک‌ماهه منتهی به پایان شهریور ۹۵ را منتشر کردند. بر این اساس «کرماشا» در دوره مزبور موفق به تولید ۱۰۰هزار و ۸۹۶تن محصولات اعم از اوره و آمونیاک شده که ۶۱درصد از تولیدات خود یعنی معادل ۶۱هزار و ۷۶۳تن را به فروش رسانده است.شرکت از این محل موفق به کسب درآمدی معادل ۳۹۹میلیارد و ۱۴۵میلیون ریال شده است. پتروشیمی امیرکبیر نیز در دوره یک ماهه شهریور ماه موفق به فروش ۷۲هزار و ۵۲۷تن از تولیدات ۱۰۱هزار و ۸۸۹تنی خود شد.این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش ۹۱۹تنی در فروش محصولات مواجه بوده است. همچنین تولیدات این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش بیش از ۱۴هزار و ۵۰۰ تن را تجربه کرده است.«شکبیر» در شهریور ماه ۹۵ از محل فروش محصولات خود درآمدی معادل ۲هزار و ۱۶۹میلیارد ریال کسب کرده است.

انتشار نامه بانک مرکزی توسط «وبملت»

درجریان برگزاری دو مجمع سالانه و عادی به‌طور فوق‌العاده بانک ملت در هفته گذشته که با حضور حدود ۷۳ درصد سهامداران برگزار شد، نامه مهم بانک مرکزی قرائت شد. روز گذشته نیز این نامه روی سامانه کدال قرار گرفت. نامه بانک مرکزی به بانک ملت در تاریخ ۷مهر ماه نشان می‌دهد که این مقام ناظر پس از بررسی صورت‌های مالی بانک ملت، ۷۷۹میلیارد تومان ثبت اصلاحی بابت برگشت حساب سود وجه التزام، ۱۵۰۰میلیارد تومان افزایش ذخیره مطالبات مشکوک الوصول، ۲۵۰میلیارد تومان مربوط به نحوه محاسبات صندوق بازنشستگی و حذف ۵۵۵میلیارد تومان سود تسعیر ارز را الزام کرده است. به این ترتیب باید در انتظار ارسال گزارش‌های ۳ماهه و ۶ماهه شرکت بر اساس این تغییرات باشیم تا نماد مزبور بازگشایی و آماده معامله شود. یادآور می‌شود تا پیش از این نامه «وبملت» موفق به شناسایی ۱۲۳۹میلیارد تومان سود خالص و به عبارتی ۳۱تومان سود به ازای هر سهم در صورت‌های مالی خود شده بود.

انتشار صورت مالی «شلیا»

شرکت مواد ویژه لیا اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ ماهه حسابرسی نشده مربوط به سال منتهی به پایان اسفند ماه ۹۵ را منتشر کرد. بر این اساس سود خالص «شلیا» با احتساب سرمایه ۸۰میلیارد و ۸۲۰میلیون ریالی به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۲۶۳ میلیون ریال رسید. به عبارتی شرکت موفق به شناسایی ۲۵۱ریال سود به ازای هر سهم در این دوره شده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، ۱۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. سود خالص واقعی «شلیا» در دوره یکساله ۹۴، معادل ۹ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال و به عبارتی دیگر تحقق ۱۱۷ریال سود به ازای هر سهم بوده است.

‌نظر حسابرس برای افزایش سرمایه «دسانکو»

اظهار‌نظر حسابرس درخصوص افزایش سرمایه سبحان انکولوژی منتشر شد. بر این اساس سرمایه اسمی شرکت با افزایش ۴/ ۱۸درصدی از ۳۸۱میلیارد ریال به ۴۵۱ میلیارد ریال خواهدرسید. «دسانکو» اعلام کرده که افزایش سرمایه مزبور در جهت تولید ۶ محصول دارویی ضدسرطانی خواهد بود. بر‌اساس آخرین اطلاعات منتشر شده بر سایت کدال، «دسانکو» سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۵ را با سرمایه ۳۸۱میلیارد ریال، مبلغ ۲۹۰ریال پیش‌بینی کرده است.