کاهش صادرات و واردات فولاد  در چین

پایگاه خبری تحلیلی فولاد(ایفنا)- در ماه آگوست سال جاری چین ۷ میلیون و ۷۶۰ هزار تن محصولات فولادی صادر کرد که ۳۰۰ هزار تن نسبت به جولای افت داشت، ولی ۴/۲۶درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود یافت. در ۸ ماه گذشته نیز صادرات فولاد چین به ۵۶ میلیون و ۸۳۰ هزار تن رسید که ۴/۳۵ درصد نسبت به سال گذشته بالا رفت.

در بازار واردات نیز ماه آگوست یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن فولاد به چین وارد شد که ۵۰ هزار تن نسبت به جولای و حدود ۵۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت. از ژانویه تا آگوست نیز واردات محصولات فولادی به چین به ۹ میلیون و ۶۴۰ هزار تن رسید.

بیکاری در انتظار کارمندان بزرگ‌ترین فولادساز آلمان

کارخانه تایسنکروپ آلمان قصد دارد در دور جدیدی از کاهش نیروهای کاری خود، به خصوص در بخش فروش ۵۰۰ میلیون یورو در هزینه‌هایش صرفه‌جویی کند.

این کارخانه بزرگ قصد دارد در دراز‌مدت حدود ۱۵۳۰ فرصت شغلی در خطوط تولید مختلف خود در آلمان را کم کند همچنین این برنامه در خطوط تولید آسیا و برزیل این عرضه‌کننده نیز اجرا خواهد شد. به گزارش «ایفنا»، تایسنکروپ بزرگ‌ترین فولادساز آلمانی است که حدود ۱۵۰ هزار کارگر در سراسر دنیا دارد و بیش از ۵۰ هزار نفر در خطوط تولید آلمان مشغول به کارند.

بیلت دریای سیاه رو به پایین

رکود بازار فولاد خاور‌میانه و افزایش قدرت رقابت بیلت چین باعث شده بازار بیلت سی‌ای‌اس رو به پایین باشد. صادرکننده‌های سی‌ای‌اس بیلت را ۵ دلار ارزان‌تر کرد و ۵۱۰ تا ۵۱۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه پیشنهاد داده‌اند در حالی که قیمت درخواستی خریداران ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلار در هر تن فوب است. در حال حاضر یکی از چالش‌های اصلی بازار بیلت سی‌ای اس افزایش قدرت رقابت چین در خاورمیانه است. درخواست خرید بیلت چین در ترکیه، مصر و عربستان افزایش یافته است. اخیرا ترکیه بیلت چین را در ۵۰۷ تا ۵۰۸ دلار درهر تن سی‌اف‌آر و مصر در ۵۱۰ تا ۵۲۰ دلار هر تن سی‌اف‌آر خریداری کرده است. بعید است تا اواسط سپتامبر قیمت معاملات بیلت سی‌ای‌‌اس از ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلاردر هر تن فوب بالاتر باشد.