گروه بین‌الملل- سازمان‌ همکاری‌های اقتصادی و توسعه(OECD) اعلام کرد رشد میان‌مدت اقتصادهای نوظهور آسیا با خطر ناشی از کاهش محرک‌های پولی فدرال رزرو آمریکا رو به رو است.
به گزارش بلومبرگ، دیروز، سه‌شنبه، سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه اعلام کرد سیاست‌گذاران این منطقه،شامل کشورهای جنوب‌شرقی آسیا، چین و هند، در شرایطی که باید رشد پایدار را تضمین کنند، با چالش مدیریت جریان بین‌المللی سرمایه رو به رو هستند.
در گزارش سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه آمده است:«یکی از حتمی‌ترین خطراتی که اقتصادهای نوظهور آسیا با آن رو به رو هستند، بی‌ثباتی بازارهای مالی است که به دلیل چشم‌انداز کاهش برنامه‌های محرک اقتصادی آمریکا به وجود آمده است. نشانه‌هایی از ضعف‌های اقتصاد کلان،به ویژه در هندوستان و اندونزی، که با کسری حساب جاری رو به رو هستند، وجود دارد.» بر اساس گزارش OECD اقتصاد هند از سال 2014 تا سال 2018 با نرخ متوسط سالانه 9/5 درصد رشد خواهد کرد. این در شرایطی است که متوسط رشد اقتصادی این کشور در سال‌های 2000 تا 2007 ،1/7 درصد بود. متوسط رشد اقتصادی اندونزی نیز طی پنج سال آینده 6 درصد خواهد بود. سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه پیش‌بینی می‌کند اقتصادهای نوظهور آسیا بین سال‌های 2014 تا 2018 سالانه 9/6 درصد رشد خواهند کرد و متوسط رشد سالانه تولید ناخالص داخلی کشورهای جنوب‌شرقی آسیا در این دوره 4/5 درصد خواهد بود. به گفته سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه طی پنج سال آینده کندی رشد،نوسانات نرخ ارز و افزایش سریع دستمزد در جنوب‌شرق آسیا و چین موجب کاهش تقاضای اقتصادهای توسعه یافته برای کالاهای صادراتی این منطقه می‌شود. بنابراین توسعه اقتصادی در این منطقه احتمالا بیش از پیش به بخش خدمات وابسته خواهد بود. بر اساس گزارش OECD پیش‌بینی می‌شود اقتصاد چین در دوره 2018-2014 با نرخ سالانه 7/7 رشد خواهد کرد. این در شرایطی است که چین در دوره 2000 تا 2007 رشد 5/10 درصدی را تجربه کرده بود. کندی رشد چین، قدرت رشد اقتصادهای جنوب‌شرق آسیا را تضعیف می‌کند، زیرا چین اصلی‌ترین شریک تجاری این اقتصادها به شمار می‌رود.