شانا- با انجام مراحل پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی واحد پلی‌اتیلن سبک (LDPE) پتروشیمی امیرکبیر تولید پلیمریزاسیون خود را آغاز خواهد کرد. واحد پلی‌اتیلن سبک پتروشیمی امیرکبیر با توان تولید ۳۰۰ هزار تن در سال، یکی از واحدهای پلیمری در دست ساخت صنعت پتروشیمی است که با هزینه‌ای افزون بر ۳۰۹ میلیون دلار ساخته شده است. این واحد با تولید یکی از پرمصرف‌ترین محصولات پتروشیمی در کشور ارزش افزوده بالایی ایجاد می‌کند و نقش بسیار مورد توجهی نیز در تکمیل زنجیره تولید محصولات پتروشیمی در کشور دارد. محصولات تولیدی آن در ساخت لوله‌های پلی‌اتیلنی، ساخت ظروف خانگی و ظروف کم حجم، روکش سیم‌های برق و مخابرات، فیلم، قطعات اتومبیل و انواع لوازم ورزشی کاربرد دارد.

واحد پلی‌اتیلن سبک پتروشیمی امیرکبیر برای تولید محصولات مورد نظر به ۳۰۳ هزار تن اتیلن و ۵ هزار تن پروپیلن در سال نیاز دارد. دانش فنی و مهندسی اصولی این واحد به عنوان طرح توسعه پتروشیمی امیرکبیر با تلاش شرکت‌های بازل و تکنی‌مونت انجام شده است و کنسرسیوم دایلم، سایمون کاروز و ناموارن نیز از پیمانکاران مهندسی تفضیلی و تدارکات و ساختمان و نصب بوده‌اند.

شرکت پتروشیمی امیرکبیر که مجری ساخت این واحد است، در زمینی به مساحت ۵۵ هکتار احداث شده است و زمان بهره‌برداری از اولین واحد آن به اسفند ماه سال ۱۳۸۱ بازمی‌گردد. تولیدات میانی این شرکت شامل ۵۲۰ هزار تن اتیلن، ۱۸۵ هزار تن پروپیلن و ۲۰ هزار تن بوتن -۱، ۲۶۰ هزار تن پلی‌اتیلن سبک خطی، ۱۴۰ هزار تن پلی‌اتیلن سنگین، ۳۰۰ هزار تن پلی‌اتیلن سبک، ۱۳۷ هزار تن بنزین پیرولیز و ۵۰ هزار تن بوتادین نفت کوره (CFO) با ظرفیت ۲۴ هزار تن در سال است. شرکت پتروشیمی امیرکبیر، تامین کننده خوراک واحد هیدروژناسیون بنزین پیرولیز شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا به میزان ۱۳۷ هزار تن در سال نیز هست، همچنین پروپیلن تولیدی واحد الفین آن به عنوان خوراک در اختیار شرکت صنعتی نوید زرشیمی برای تولید پلی‌پروپیلن قرار می‌گیرد.