مرکز خدمات فولاد ایران- کارشناسان نسبت به آینده بازار فولاد جهان ابراز نگرانی کرده و معتقدند که چون اخیرا قیمت‌های بالا مورد استقبال خریداران نبوده و تقاضا خیلی پایین است شاید هر لحظه خطر ترکیدن این حباب وجود داشته باشد.

برخی نگرانند که تا پایان سال ۲۰۱۰ قیمت‌ها سقوط کند، چون تقاضا نیست. هزینه بالای مواد اولیه قیمت‌ها را بالا برده، ولی مساله این است که این قیمت‌ها خریدار ندارد و تقاضا واقعی نیست. بسیاری از توزیع کننده‌ها نگرانند که مجبور به فروش زیر قیمت خرید شوند. در حال حاضر خریداران در حد نیاز فوری معامله می‌کنند.

توزیع‌کننده‌ها می‌گویند که قیمت‌ها نوسان دارد. ولی پیش‌بینی آنها نسبتا مثبت است البته با توجه به روند کند بهبود در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱.

در شرایط فعلی اقتصادی همه سعی دارند هزینه‌ها را پایین بیاورند و با تعامل بیشتر با مصرف‌کنندگان محصولات مورد نیاز بیشتر را تامین کنند.

صادرکنندگان مقاطع سی آی اس نیز هنوز نسبت به آینده بازار اطمینان خاطر ندارند. واضح است که فعالان بازار می‌خواهند مانع از روند نزولی قیمت‌ها شوند، ولی مقایسه قیمت‌های اوایل ماه مه با اوایل ژوئن نشان می‌دهد تنها روند حاکم، نزولی بوده است. به خصوص در بنادر دریای سیاه قیمت بیلت ۱۵ دلار هر تن و در بنادر دریای خزر ۲۰ تا ۲۵ دلار و در خاور دور ۱۰ دلار هر تن کاهش داشته است. قیمت مقاطع نیز ۱۰ تا ۱۵ دلار افت قیمت را تجربه کرده است.

تا هفته آینده مشخص می‌شود که روند قیمت‌ها به کدام سو می‌رود چه بسا روندی صعودی در انتظار بازار باشد. در واقع فعالان بازار می‌گویند که شاید قیمت‌ها بالا برود، ولی انتظار ندارند ظرفیت بازار افزایش یابد. در حال حاضر عرضه‌کنندگان محصولات نیم ساخته در تلاشند موجودی خود را به فروش برسانند، ولی خریداران مقاطع ساکت نشسته‌اند.