مرکز خدمات فولاد ایران- میزان صادرات مقاطع ترکیه از اوایل سال جاری تا کنون تغییر چندانی را در مقایسه با میزان صادرات این محصول طی سال ۲۰۰۹ نشان نمی دهد. بنابراین گزارش، با وجود نوسان قیمت بازارهای جهانی، کشورهای حاشیه خلیج فارس مقصد عمده محصولات فولادی صادراتی کشور ترکیه هستند.

میزان صادرات مقاطع ترکیه در ماه آوریل ۱۳۴هزار تن بود که در مقایسه با صادرات ۱۵۶ هزار تنی این محصول طی مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. میزان صادرات مقاطع ترکیه از ماه ژانویه تا آوریل سال جاری به ۵۴۰ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کمی کاهش یافته است.کشور عربستان با واردات ۹۲ هزار تن مقاطع طی چهار ماه اول سال جاری، بزرگ‌ترین مقصد صادرات مقاطع ترکیه بود. این کشور در ماه آوریل نیز ۱۸.۵۰۰ تن مقاطع از ترکیه وارد کرد و مقام اول را در لیست صادرات این کشور به خود اختصاص داد.

کشور عراق نیز با واردات ۵۰.۵۰۰ تن مقاطع طی ماه‌های ژانویه تا آوریل و ۱۰.۵۰۰ تن در ماه آوریل در جایگاه بعدی قرار گرفت. کشور امارات با ۲۷.۸۰۰ تن، سوریه با ۲۴ هزار تن، اسرائیل با ۲۳.۲۰۰ تن، مراکش با ۲۰ هزار تن، آرژانتین با ۱۷.۳۰۰ تن و مصر نیز با واردات ۱۷.۳۰۰ تن مقاطع در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.