گروه بورس کالا - آلیاژ فرو کروم با ۳۰ تا ۵۰ درصد آهن برای ترکیب کروم در داخل فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده با استفاده از ترکیب سنگ معدنی کروم، آهن یا سنگ‌آهن، کربن و معمولا زغال‌سنگ آنتراسیت در یک کوره قوس الکتریکی تولید می‌شود. در دمای بالا کربن موجب احیای اکسید فلز به آلیاژ مذاب شده که به صورت شمش ریخته می‌شود.

شرکت تجاری مت مار آفریقا که در زمینه خرید و فروش فلزات فعالیت می‌کند ۴۰ درصد از سهام شرکت کروم آلیاژی زیمبابوه را به مبلغ ۵۱ میلیون دلار خرید.

شرکت مت مار آفریقا ۷۰ سهام را که شامل ۴۰ درصد از سهام سرمایه صادر شده شرکت کروم آلیاژی زیمبابوه می‌شود به ارزش ۳/۵۱ میلیون دلار خریده است. مت مار آفریقای جنوبی که ۲۵ درصد از سهام مت مار آفریقا را در اختیار دارد ۸/۱۲ میلیون تن دلار برای کل قیمت خرید پرداخت خواهد نمود.

مت مار همسو با دیگر شرکت‌های معدنی خارجی در زیمبابوه در مقابل تهدیدات قوانین مالکیت مقاومت خواهند کرد. طبق این قانون، شرکت‌های معدنی خارجی می‌بایستی ۵۱ درصد از سهام خود را در شرکت‌های داخلی این کشور واگذار کنند.

این معامله در چندین مرحله انجام خواهد شد که در مرحله اول ۳۰ میلیون دلار (البته پس از تایید گزارش‌های فنی در خصوص این که شرکت کروم آلیاژی زیمبابوه دارای بیش از ۳۰ میلیون تن ذخایر کرمیت دار اقتصادی معدنی است) پرداخت خواهد شد. شرکت مت مار کلیه مبلغ را از منابع نقد خود خواهد پرداخت؛ اگرچه قرار است شرکت با فروش سهام آن در بازار ۳۰ میلیون دلار قیمت خرید جمع‌آوری کند.

باقی مانده سهام شرکت کروم آلیاژی زیمبابوه متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری Benscore واقع در زیمبابوه است که این شرکت، تولیدکننده کروم را در سال ۲۰۰۵ به مبلغ ۱۰ میلیون دلار از شرکت آنگلو امریکن خریده است. شرکت Metmar با این خرید شرکت کروم آلیاژی زیمبابوه می‌تواند به سنگ کروم مرغوب، فرو کروم و کروم پلاسما دسترسی پیدا کند. شرکت کروم آلیاژی زیمبابوه دارای تجهیزاتی مانند کوره، واحد تغلیظ و شست‌وشوی فلز و کانسار کروم است. واحد تصفیه آن دارای ۳ میلیون تن در سال ظرفیت فرو آلیاژی است.

دیگر شرکت هایی که می‌خواهند در زیمبابوه حضور فعال داشته باشند شامل آنگلو پلاتونیوم، ایپالا پلاتونیوم و آکوریوس پلاتونیوم هستند که همه این شرکت‌ها در بزرگ‌ترین کانسار پلاتونیوم در خارج از آفریقای جنوبی به استخراج مشغولند.

شرکت معدنی Chormex نیز می‌خواهد ۴۹ درصد از سهام شرکت معدنی Falvect را بخرد تا آن را جایگزین شرکت‌های کروم واگذار شده در زیمبابوه کند. شرکت معدنی Sinosteel چین نیز حضور خود را در بازار فروکروم زیمبابوه از طریق خرید سهام عمده‌ای در بزرگ‌ترین تولیدکننده فرو کروم کشور؛ یعنی Zimasco تقویت کرده است.