ایسنا- پیش‌بینی شده کاهش شدید قیمت جهانی نفت و مواد خام که در اواخر سال ۲۰۰۸ آغاز شده و افت قابل توجه نرخ کرایه‌های حمل را به‌همراه داشته، تا پایان سال ۲۰۱۰ میلادی ادامه پیدا کند.

حمید کشاورزی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی پارس، با بیان این مطلب اظهار کرد: البته به‌طور کلی صنعت کشتی‌های تانکر همواره گردشی و ناپایدار بوده و معمولا منجر به نوسانات شدید و ناپایداری در نرخ‌های حمل دریایی می‌شود.

وی افزود: نوسانات در نرخ‌های حمل دریایی مایعات هیدروکربوری نیز حول محور تغییرات در زنجیره عرضه و تقاضا رقم می‌خورد. او تقاضای حمل و نقل دریایی محصولات پتروشیمی را وابسته به میزان حمل این محصولات، رشد جهانی اقتصاد، توسعه‌های زیست محیطی و فواصلی که محصولات باید از طریق دریا حمل شوند، دانست و خاطرنشان کرد:‌ از سوی دیگر تعداد و تناژ کشتی‌های در دست ساخت، تناژ کشتی‌های اسقاط شده، تغییرات در قوانین و مقررات دریانوردی و قابل دسترس بودن کارخانه‌های معتبر کشتی‌سازی در عرضه حمل و نقل دریایی محصولات پتروشیمی موثر هستند. به گفته او، با احتساب سودآوری بیش از سه میلیون یورویی این شرکت تا پایان سال گذشته، سرمایه ثبتی این شرکت به ۵۲میلیارد ریال رسیده است.