در صفحه بورس کالا (۱۴) مورخ ۱۷/۰۹/۱۳۸۶ مطلبی با عنوان اگر میتال می‌آمد به چاپ رسید که آقای ایوب حسینی پاسخی را به دفتر روزنامه ارسال کرده است که متن آن در پی می‌آید: روزانه صدها شرکت به صورت بلوکی در بورس‌های بین‌المللی به فروش گذاشته می‌شوند و نهایتا یا فروخته می‌شوند یا نمی‌شوند. این امر به صورت طبیعی در همه بورس‌ها در جریان است.

۱ - انرژی هسته‌ای

۲ - انرژی نفت و گاز

۳ -معادن در راس آنها فولاد و مس

که سه هسته اصلی شاکله پیشرفت‌های اصلی یک کشور محسوب می‌شوند. واگذاری شاه‌کلید این سه رکن اساسی به بخش‌خصوصی خارجی کمی غیرمعقول به نظر می‌رسد. فرموده‌اید در دولت جناب خاتمی و احمدی‌نژاد با این امر مخالفت کرده‌اند و به اصرار بیش از حد میتال و قول تولید یک‌میلیون تولید در ماه را به دولت پیشنهاد کرده بود، جواب رد داده‌اند. میتال، آرسن لوپن بازار است. مثل من و شما فکر نمی‌کند، فاکتورهای خرید میتال عبارتند از:

۱ - اصفهان تا خلیج‌فارس یک وجب فاصله دارد و افزایش تولید مبارکه سهل و آسان است.

۲ - هزینه حمل محصولات فولادی به خلیج فارس و بالعکس و سایر نقاط کشورهای همجوار به خاطر وجود سیستم‌های ریلی و... سریع و آسان است.

۳ - میتال از برآورد تولید چادرملو- گل‌گهر- سنگ‌آهن مرکزی و.... و اتصال حمل سریع آنها به فولاد مبارکه آگاه بوده و از روند کاهش سنگ‌آهن هند و... مطلع بوده است.

۴ - قیمت مناسب سنگ‌آهن و درصد عیار بالا و...

۵ - فشار دولت (شهرداری‌ها) برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها که نهایتا مصرف محصولات فولادی را چندین برابر می‌نماید، تولید واحدهای مسکونی توسط انبوه‌سازان در سال‌های آتی.

۶ - نیاز فولاد کشورهایی مثل افغانستان عراق و کشورهای عربی و کشورهای آسیای میانه.

۷ - ضریب امنیتی بالای ایران در خاورمیانه و جهان.

۸ - و دهها فاکتور مثبت دیگر.

میتال با در نظر گرفتن همه جوانب چادرملو، گل‌گهر و فولاد را نشانه رفته بود. برای نیمی از فولاد سه‌میلیارد دلار حاضر به پرداخت بوده است؛یعنی معادل ۲۸۰۸میلیارد تومان. به عبارتی قیمت کارشناسی میتال برای صددرصد سهام فولاد مبارکه را باید ۶میلیارد دلار حساب کنیم، قیمت صددرصد فولاد مبارکه می‌شود ۵۶۱۶میلیارد تومان.

قیمتی که میتال قصد خرید داشته است، هر سهم ۳۵۵تومان خرید نقدی بوده است. وقتی یک تاجر حرفه‌‌ای (میتال) خواهان سهمی به قیمت فوق است، ارزش آن سهم باید فراتر از قیمت کنونی باشد و بعد از انصراف خریدار خارجی فولاد ده درصد تعدیل مثبت انجام داده (۵۱۱ریال) و تا پایان سال آن طور که شواهد و قرائن نشان می‌‌دهد، یک تعدیل ۱۵درصدی قطعی و تعدیل سومی هم محتمل به نظر می‌رسد. عنوان نمودن ۱۳۲تومان و ۲۳۲تومان یک نوع اظهارنظر غیرکارشناسی است.

احداث کارخانه‌ای با قیمت هر سهم ۱۳۲تومان چند سال به طول می‌انجامد و حداقل اخذ مجوزهای لازم یکسال زمان می‌برد.

فرموده‌اید کارخانه مشابه، ۲۳۲تومان شاید در بیابان‌های ترکمنستان کارخانه متروکه‌ای را به این قیمت بفروشند، ولی اصفهان با آن شرایط ممتاز کارخانه‌ای متصل به راه‌آهن، برخوردار از ده فاکتور مثبت! ما با جرات می‌گوییم همان‌طور که ملک، طلا، نفت با قیمت رو به رشد روبه‌رو هستند، عرصه و عیان واحدهایی مثل فولاد به ازای هر سهم بیش از ۵۰۰تومان ارزش دارند. شرکت‌ها هیچ‌گاه تمام دارایی و اموال خود را رد نمی‌کنند. فولاد سهمی است با پتانسیل‌های فوق‌العاده قوی.