آزاده حسینی
۶۶ کشور تولیدکننده فولاد خام در مجموع ۴۵۷میلیون و ۲۸۸هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۷/۵درصدی برخوردار بود.

تولید فولاد خام در ۴ ماه ابتدای سال قبل معادل ۴۳۲میلیون و ۷۸۳هزار تن بود.چین همچنان با تولید ۱۶۹میلیون و ۷۷۸هزار تن فولاد خام بر رتبه نخست تولیدکنندگان فولاد خام تکیه زد، رشد تولید فولاد خام این کشور طی ۴ ماه ابتدای سال ۱/۹درصد بود.
ژاپن نیز در مدت یادشده 40میلیون و 981هزار تن فولاد خام تولید کرد که درصد رشد فولاد خام این کشور را به 4/4درصد رساند.
ایالات متحده آمریکا نیز با تولید ۳۳میلیون و ۷۶۶تن فولاد خام بر رتبه سوم تولیدکنندگان فولاد خام دنیا قرار گرفت. رشد تولید فولاد خام در آمریکا ۵/۶درصد بود.
بعد از آمریکا، روسیه، کره‌جنوبی، هند و آلمان به ترتیب رتبه‌های چهارم تا هفتم تولیدکنندگان فولادخام دنیا را تصرف کردند.
براساس این گزارش میزان تولید فولادخام از سوی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا معادل ۷۱میلیون و ۶۴۷هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۷/۰-درصدی برخوردار شد.
سایر کشورهای اروپایی نیز 10میلیون و 904هزار تن فولاد خام تولید کردند. در بین کشورهای اروپایی، بلغارستان، فنلاند، فرانسه، آلمان، انگلستان، رومانی و لهستان با رشد منفی مواجه شدند.
کشورهای CIS که شامل بلاروس، قزاقستان، مولداوی، روسیه، اوکراین و ازبکستان می‌شوند نیز در مجموع ۴۲میلیون و ۶۸۶هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳درصدی را تجربه کرد.
در شمال آمریکا نیز به ترتیب 46میلیون و 84هزار تن فولاد خام تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 4/6درصدی برخوردار شد.
آمریکای جنوبی نیز شاهد تولید ۱۶میلیون و ۳۴۰هزار تن فولاد خام بود.
در آفریقا هم در مجموع 6میلیون و 128هزار تن فولاد خام تولید شد، در خاورمیانه نیز 5میلیون و 495تن فولاد خام تولید شد که ایران با تولید 3میلیون و 351هزار تن فولاد خام شاهد رشد منفی 1/1درصدی بود، اما در قاره آسیا با وجود تولیدکنندگان بزرگی نظیر چین، ژاپن و آسیا 254میلیون و 850هزار تن فولاد خام تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 9/7درصدی برخوردار شد.
در اقیانوسیه هم جمعا ۳میلیون و ۱۵۰هزار تن فولاد خام تولید شد.