گروه بنگاه‌ها- آخرین وضعیت حال و آینده شرکت بورسی مارگارین و همچنین وضعیت ترکیب سهامداری این شرکت تشریح شد.مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع بهشهر در تشریح چگونگی ورود مارگارین به بازارهای جهانی، به رشد قابل توجه صنعت روغن در سال 82 توسط بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: شرکت توسعه صنایع بهشهر با توجه به مالکیت 53 درصدی خود از کارخانه روغن صنعتی بهشهر و مارگارین، زمینه‌های لازم را به منظور رقابت با بخش خصوصی و برای حضور در بازارهای جهانی ایجاد کرد.

بر این اساس وی از صافولا بهشهر به‌عنوان شرکت مشترک ایران و عربستان نام برد که به موجب آن در داخل کشور این شرکت ۵۳درصد سهام مارگارین و ۵۱درصد سهام صنعتی بهشهر را نیز مالک شد. مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع بهشهر درخصوص در اختیار گرفتن مدیریت صافولا بهشهر از سوی سهامدار عربستانی، عنوان کرد: در یکی از بندهای قرار داد خرید ذکر شد که مدیریت به مدت ۳ سال در اختیار صافولا عربستان قرار گیرد. صافولا بهشهر در حقیقت با این سیاست شراکت با طرف عربستانی را آغاز کرد که از مدیریت به روز خارجی برای نگاه به بخش صادرات استفاده کند، اما در سال‌های پس از شراکت با صافولا عربستان، این شرکت عربستانی از سهام شناور در صنعتی بهشهر و مارگارین استفاده کرده و سهم خود را به حدود ۸۰درصد در دو شرکت یادشده افزایش داد. سهامدار عمده مارگارین افزود: به همین دلیل بود که بخشی از ماشین‌آلات مارگارین در صنعتی بهشهر نصب شد. از آنجا که ما نیز در سال ۲۰۱۳ فروش روغن را از سبد بهپخش از دست داده بودیم، ناگزیر به خرید کارخانه روغن شدیم. نهایتا بعد از کارشناسی‌های انجام شده، مقرر شد که ۱۰درصد سهام صافولا بهشهر را در مقابل ۸۰درصد سهم مارگارین با صافولای عربستان تهاتر کنیم، مساله‌ای که در سال ۹۳ اتفاق افتاد و در حال حاضر نیز مارگارین تحت پوشش توسعه بهشهرفعالیت می‌کند.وی درخصوص نسبت شراکت در صافولا، گفت: در حال حاضر به نسبت ۱۰درصد توسعه صنایع بهشهر و ۹۰درصد صافولای عربستان در شرکت صافولا بهشهر شراکت داریم یعنی سهم ما در صافولا بهشهر(شرکت مشترک ایران و عربستان) فقط۱۰ درصد است.

سهامدار عمده درباره آخرین وضعیت مارگارین هم گفت: افزایش سود مارگارین شامل دوبخش افزایش تولید و افزایش نرخ است. در بخش افزایش تولید مارگارین می‌تواند با افزایش تناژ محصول به حالت ایده‌آل نزدیک شود.


همچنین خطوط پر کنی و بسته بندی روغن‌های مایع با آخرین فناوری در حال نصب بوده و انتظار این است که تا انتهای خرداد وارد مدار شود. سیامک ربیعی مدیرعامل مارگارین نیز جزئیاتی از آخرین وضعیت این شرکت تولید‌کننده روغن‌های خوراکی ارائه داد و گفت:شرکت مارگارین (سهامی عام) در زمینه فروش روغن‌های خوراکی رتبه دوم را در بین بیش از 42 شرکت تولید‌کننده دارا است.به گفته وی، شرکت مارگارین فعالیت مجدد خود را پس از تغییر سهامداری از شرکت صافولا بهشهر به شرکت توسعه صنایع بهشهر آغاز کرده است. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده همچنین تلاش کلیه همکاران در سطوح مختلف، سازماندهی و اجرای طرح و توسعه در حوزه‌های مختلف، میزان تولید و فروش شرکت به حدود 130 هزارتن در سال مالی منتهی به 30آذر ماه 93 رسیده است، همچنین به‌تبع آن سهم بازار شرکت به حدود 5/ 9 درصد رسیده است.ربیعی با بیان اینکه چشم انداز شرکت کسب جایگاه نخست در تولید روغن‌های تخصصی و صنف و صنعت و حفظ جایگاه دوم تولید روغن‌های خانوار در کشور و ایجاد سود پایدار تا پایان سال 1397 است، تصریح کرد: با بهره‌گیری از برنامه‌های راهبردی کسب‌و‌کار تعیین شده در حوزه‌های زیر‌ساختی شرکت، حوزه زنجیره تامین و حوزه بازاریابی و فروش شرکت و در راستای ارزش‌های شرکت حفظ و صیانت از سرمایه‌های ذی‌نفعان به این مهم دست خواهد یافت.