گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین گفت: صنعت دارو از نظر سودآوری در میان صنایع مختلف در جهان، پس از نفت، گاز و پتروشیمی، دومین صنعت سودآور است، که این موضوع توجه تمامی سرمایه‌گذارانی را که در بازار سرمایه حضور دارند، به خود جلب کرده است.
فرهاد زرگری ادامه داد: ما اعتقاد داریم به علت سودآوری صنعت دارو، این صنعت می‌تواند در کشورمان جایگزین نفت، گاز و پتروشیمی شود. به گفته وی کشوری مانند سوئیس پایه راهبرد توسعه خود را بر دارو بنا کرده است یا در کشوری مانند ژاپن، خلق ارزش ملی ناشی از فروش دارو در آن به قدری بالاست که ۱۰ درصد از کل GDP این کشور، از محل فروش دارو است. جالب آنکه این ۱۰ درصد از کل GDP ایران بیشتر است. اگر ما هم به صنعت دارو به‌عنوان یک صنعت راهبردی نگاه کنیم، می‌تواند آورده‌های مناسبی را برای اقتصاد ملی داشته باشد که جایگزین خام‌فروشی نفت و مواد نفت و گاز باشد و آینده کشور را از این نظر تامین کند.
وی همچنین از به نتیجه رسیدن فاز نخست پروژه پپتید (داروهای پپتیدی) خبر داد و گفت: پروژه پپتید، یکی از پروژه‌های عمده ما است که مربوط به داروهای بیماری‌های خاص و سرطان است و می‌تواند از لحاظ مالی بسیار موثر باشد.
زرگری افزود: در حال حاضر فاز نخست این پروژه به نتیجه رسیده و داروهای ما نیز وارد بازار شده و عمده پروژه‌های ما به‌طور حتم تا سال ۹۳ به‌طور کامل وارد فاز تولید
می‌شود.
وی با اشاره به تولید ۹۰۰ قلم محصول دارویی در مجموعه شرکت‌های شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین گفت : در سال ۹۱ به لحاظ سهم بازار در بخش‌های مختلف، ۷/۳۴درصد تولید داروهای انسانی، ۷۰ درصد سهم بازار تولید مواد اولیه، ۳/۳۳ درصد سهم بازار توزیع دارو، ۲۴درصد سهم تولید داروهای دامی و ۴۰ درصد سهم صادرات دارو متعلق به گروه شرکت‌های سرمایه‌گذاری دارویی تامین
است.
وی ادامه داد: سود خالص این گروه در سال ۹۰، حدود ۲۸۶ میلیارد تومان و در سال ۹۱، حدود ۳۸۶ میلیارد تومان بوده است.
به عقیده وی، به صورت تلفیقی سود خالص شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۹۱، حدود ۲۱۷ میلیارد تومان بوده این در حالی است که در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۹۲، سود خالص شرکت ۲۷۵ میلیارد تومان بوده است. حال سود اصلی در ۳۱ اردیبهشت ۹۲، حدود ۱۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۲، حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.
وی در‌خصوص ورود این شرکت به بورس اینگونه توضیح داد: شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با نماد تیپیکو (TPICO) با سرمایه ۲۹۰ میلیارد تومانی، در مجموعه خود ۱۱ شرکت پذیرفته شده در بورس دارد و شیرین دارو هم در بازار پایه فرابورس حضور دارد.