مجمع عمومی عادی سالانه شرکت موتوژن (سهامی عام) روز گذشته با حضور بیش از 83درصد از صاحبان سهام این شرکت در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، در ابتدای این جلسه عباس ملکوتی به اتفاق آرا به عنوان رییس جلسه انتخاب شد، جواد صبوری و جمال ایروانی نیز نظارت بر این جلسه را عهده‌دار شدند و مهندس ناصر باقی‌نژاد، مدیرعامل شرکت نیز به عنوان منشی مجمع انتخاب و معرفی شد.
بنابراین گزارش، صاحبان سهام موتوژن پس از قرائت گزارش هیات‌مدیره و همچنین گزارش حسابرس قانونی، ضمن تصویب صورت‌های مالی، با پرداخت 357ریال سود به ازای هرسهم موافقت کردند.
مبلغ ۴۱۷ریال نیز به عنوان EPS سال مالی آینده موتوژن تعیین شده است.
این گزارش می‌افزاید: در مجمع «بموتو» سهامداران ضمن انتخاب روزنامه دنیای‌اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار، موسسه حسابرسی فریوران را به عنوان حسابرس قانونی شرکت برگزیدند.
تاریخچه فعالیت شرکت:
شرکت موتوژن (سهامی عام) در تاریخ 21/ 7/ 1352 تحت شماره 17699 به نام گلدالکتریک ایران در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران ثبت و در تاریخ 25/8/1354 با تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده به شرکت موتوژن (سهامی خاص) تغییر نام و مرکز آن از تهران به تبریز انتقال یافت و تحت شماره 1067 در اداره ثبت شرکت‌های تبریز مجددا به ثبت رسید. در تاریخ 28/12/1369 نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و در سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. خاطرنشان می‌سازد که از ابتدای سال 1370 سهام شرکت جهت فروش به عموم عرضه گردید.
فعالیت اصلی شرکت طبق اساسنامه، تولید و فروش انواع ماشین‌های برقی و قطعات وابسته، ‌ارائه خدمات تولیدی، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تولیدی،‌ جذب و گسترش تکنولوژی،‌ ساخت انواع ماشین‌های برقی، خرید و فروش تکنولوژی و انجام آموزش‌های مربوط از منابع داخلی و خارجی، تولید قطعات ریخته‌گری آلومینیومی، فروش و توزیع فرآورده‌های شرکت در داخل و خارج از کشور و انجام هرگونه فعالیتی است که به نحوی از انحا مفید یا نافع باشد.
شرکت موتوژن (سهامی عام) در راستای ارتقای کیفیت محصولات خود موفق شد، در سال 1375 گواهینامه ISO 9002 و در دی‌ماه سال 1378 گواهینامه ISO 9001 را از شرکت SGS و در اردیبهشت ماه سال 1382 پروانه استاندارد اجباری شماره 6759 را از موسسه استاندارد دریافت نماید.
گزارش اهم فعالیت‌های کیفی
- اخذ مجوز استفاده از علامت استاندارد برای کلیه محصولات تولیدی شرکت موتوژن از موسسه استاندارد.
- اخذ مجوز استفاده از علامت CE از شرکت TUV اتریش برای محصولات شرکت.
- UP grade نمودن استاندارد ISO 9000 و انجام پیش‌ممیزی آن توسط شرکت SGS آلمان.
- استقرار سیستم نظارت کیفی بر تولیدات تمام کارخانه‌های زیرمجموعه موتوژن.
- اخذ گواهی (certificate) از تامین‌کنندگان به صورت یک پروسه معمول جاری شده است.
- نظارت و کالیبراسیون تجهیزات پیمانکاران شرکت.
- آزمایشگاه تست IP به دستگاه تست 4×IP مجهز شده است.
- تجهیزات آزمایشگاه های شرکت بازسازی و کالیبره گردیده‌اند.
- سیستم کنترل کیفیت آماری در بعضی از کارخانه‌ها مستقر شده و در حال جاری شدن در تمام پروسه‌ها می‌باشد.
اهم اقدامات انجام شده در خصوص برنامه‌های توسعه تولیدات
- افزایش دامنه تولیدات موتورهای صنعتی به فریم چدنی از 90 تا 200 کیلووات که در برنامه‌های سال مالی جدید تا 400 کیلووات نیز افزایش خواهد یافت.
- تولید موتورهای تیپ ۱۶۰ با فریم چدنی در برنامه تولیدات شرکت گنجانده شده است.
- تولید موتورهای ضد انفجاری به صورت آزمایشی شروع گردیده و در مراحل تکمیلی گواهی ATEX می‌باشد.
- قرارداد دانش فنی دینام و استارت خودروهای سواری با شرکت BOSCH و مایکو به اتمام رسیده و در حال مراحل اجرایی می‌باشد.
- مذاکرات اولیه در خصوص انتقال دانش فنی ترانسفورماتورهای توزیع با ABB انجام گرفته، ولی به دلیل شرایط موجود فعلا راکد مانده است.
- تولید موتورهای high out put در برنامه‌های تولیدی شرکت منظور گردیده است.
- ایجاد خطوط مونتاژ در سایر کشورها در دستور کار شرکت قرار گرفته است.
قرارداد انتقال دانش فنی تولید دینام و استارت خودروهای سواری تحت لیسانس بوش در شرکت موتوژن در ۲۲دی‌ماه سال‌جاری بسته شده و مقرر گردیده است که سالانه ۵۰۰۰۰۰ دستگاه دینام و ۵۰۰۰۰۰ دستگاه استارت خودروهای سواری تولید گردد.
اسناد و مدارک مربوط به انتقال فاز اول دانش فنی توسط مایکوی هند در حال جمع‌بندی و ارسال می‌باشد که قرار است در طی سال‌جاری اسناد، حمل گردند تا موتوژن نسبت به گشایش اعتبار آن اقدام نماید و پروژه جاری گردد.
-نمونه دینام و استارت مربوط به پراید در شرکت مایکو آماده شده و در سال‌جاری به تبریز ارسال خواهد شد.
-خط مونتاژ و تست دینام و استارت در حال انتخاب ماشین‌آلات می‌باشد و تولید آنها در سه ماه دوم سال 1386 شروع خواهد شد.
-نمونه استارت نیسان از شرکت سازه گستر اخذ و به شرکت مایکو ارسال شده تا مطابق نمونه تعدادی تولید و ارسال دارند. شرکت سازه‌گستر بعد از دریافت نمونه و تایید آن در مرحله اول تعداد ۲۰۰۰۰عدد سفارش خواهد داد.
-Time plane مربوط به شروع تولیدات با شرکت مایکو توافق گردیده و قرار است براساس یک برنامه مدون نسبت به آموزش کارشناسان فنی در تبریز و همچون مایکواقدامات لازم انجام پذیرد.
-شرکت ساپکو، سازه‌گستر و مگاموتور ضمن استقبال از این پروژه آمادگی خود را جهت خرید انبوه از موتوژن اعلام داشته‌اند.