فارس - مدیرعامل صدرا با بیان اینکه بحث واگذاری فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی مطرح است، اما هنوز قراردادی امضا نشده از تداوم پیگیری‌ها برای اخذ وام ۵۰۰ میلیارد تومانی، طلب قطعی ۱۱ میلیارد تومانی و برگزاری مجمع سالانه در اواخر تیرماه خبر داد. حبیب جدیدی آخرین اخبار و تغییر و تحولات شرکت صدرا را اعلام کرد و از برگزاری مجمع سالانه منتهی به ۲۹ اسفند سال گذشته در اواخر تیرماه خبر داد.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ اتفاق و واقعه قطعی در صدرا رخ نداده، اظهار داشت: در بحث واگذاری فاز‌های جدید پارس جنوبی به شرکت‌های داخلی و استفاده از توانمندی‌های موجود شرکت‌های پیمانکاری مانند صدرا گفت‌وگوهایی در وزارت نفت شده، اما فعلا پروژه‌ای برای صدرا قطعی نشده است. وی در برابر این سوال که آیا فازهای ۲۲ - ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی به صدرا واگذار شده یا خیر؟ پاسخ داد: در حالی هنوز قرارداد فازهای ۱۸-۱۷ امضا و نهایی نشده که بحث واگذاری فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به قرارگاه خاتم مطرح شده، اما هنوز قراردادهای مربوطه به امضا نرسیده است.

جدیدی در برابر این پرسش که ارزش فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی چه میزان است و آیا برآوردی صورت گرفته یا خیر؟ خاطرنشان کرد: ارزش این فازها هنوز مشخص نشده و برآوردهایی صورت گرفته که به دلیل دقیق نبودن بهتر است اعلام نشود. به گفته وی، در حالی مقرر شده باقی فازهای پارس جنوبی به کنسرسیومی از پیمانکاران داخل واگذار شود که ممکن است تغییراتی اعمال شود؛ بنابراین باید همچنان تا قطعی شدن قراردادها و تصمیمات صبر کرد.

جدیدی در پاسخ به دیگر سوال مطرح شده مبنی بر آخرین وضعیت استمهال بدهی۷۵۰ میلیارد تومانی و اثرات اجرای آن در صدرا نیز تاکید کرد: این مصوبه برای بانک‌ها ارسال و پیگیری‌های لازم انجام شده است. این درحالی است که هیات‌مدیره بانک‌ها و بخش اعتبارات باید بررسی‌های لازم را انجام دهند که قبلا اعلام کرده بودیم پولی برای پرداخت نداریم که بابت بدهی‌ها پرداخت کنیم. وی در پاسخ به این نکته که مصوبه مربوط به استمهال بدهی صدرا چه میزان اثرگذار است، گفت: باید بگویم از نظر ما این موضوع هیچ مشکلی به جز کاهش فشارها را حل نکرده و تاثیر مالی بسیار ناچیزی را دارد، چرا که فقط بدهی‌های صدرا یک سال عقب انداخته می‌شود. مدیرعامل صدرا در ادامه جدیدترین اظهارات خود تاکید کرد: همانطوری که در گذشته هم اعلام کرده بودم برای نجات صدرا از این بحران به حداقل دو تا سه سال وقت نیاز داریم. بنابراین نباید این تلقی وجود داشته باشد که اگر قراردادی امضا شده همه مشکلات صدرا برطرف می شود. از طرف دیگر پروژه‌های جدید واگذار شده بعد از ۸ تا ۱۰ ماه اجرایی می شود و با نزدیک شدن به اجرای پروژه‌ها می‌توان به سود عایدی امیدوار بود. جدیدی تاکید کرد: بارها گفته‌ام و بار دیگر هم می گویم که صدرا توانمندی‌های متعدد و ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که باید تقویت شود.