یکی از خوانندگان روزنامه دنیای اقتصاد با ارسال نامه‌ای به گروه بورس با انتقاد از اطلاع‌رسانی سازمان بورس در خصوص توقف نمادها و اخراج برخی شرکت‌ها از بورس، خواستار ایجاد تمهیداتی به منظور رعایت حقوق سهامداران خرد شده است. در این نامه آمده است:

اینجانب، در ۲۱ آبان ماه ۸۷ پس از گذشت چند روز از بازگشایی نماد شرکت «گروه صنعتی بهپاک» و مشاهده حجم بالای معاملات این شرکت، اقدام به خرید سهام آن کردم. بعد از چند روز، شرکت بورس این نماد را به دلیل تعدیل EPS متوقف کرد و پس از چند ماه در مرداد ماه سال ۸۸ اعلام شد که شرکت یاد شده به همراه ۱۴شرکت دیگر برای همیشه از بورس اخراج شده‌اند. البته دلایل اعلام شده برای اخراج، کاملا موجه و قابل قبول است اما این ابهامات و سوال‌ها در ذهن اینجانب و سایر سهامداران قدیم و جدید این شرکت (و احتمالا ۱۴ شرکت دیگر) بدون جواب مانده است:

۱ - طبق اعلام بورس، از مدت‌ها قبل به این شرکت‌ها اخطار و مهلت برای بهبود شرایط، داده شده است. چرا سهامداران، از این موضوع مطلع نشده‌اند؟

۲ -چرا با وجود اخطارهای قانونی و عدم رعایت موارد توسط شرکت، نماد آن بازگشایی و دوباره به فاصله چند روز متوقف شد تا سهامداران این‌گونه گرفتار شوند؟

۳ -بحث سود و زیان از محل خرید و فروش سهام، به طور مسلم به عهده خود سهامدار است؛ اما بحث قفل شدن و راکد ماندن سرمایه به مدت طولانی، آن هم بدون اینکه سهامدار، هیچ گونه قصوری در این ارتباط داشته باشد، در کجای ضوابط بورس قرار دارد؟

۴ - از سازمان بورس انتظار می‌رود برای رعایت حال سهامداران جزء و فراهم کردن شرایط نقدشوندگی سهام، امکان فروش سهام را به یکی از راه‌های زیر فراهم آورد:

الف: بازگشایی نماد برای مدتی معین و فراهم آوردن امکان فروش سهم برای سهامداران جزء به نحوی که فقط سهامداران عمده قادر به خریدن سهم باشند (طبق اصل۴۵ آیین‌نامه پذیرش اوراق بهادار، سازمان بورس می‌تواند برای شرکت اخراجی، تا حداکثر یک سال زمان برای خرید و فروش در نظر بگیرد).

ب: الزام سهامدار عمده شرکت به خریداری سهام سهامداران جزء به قیمت عادلانه.