گروه بورس- جوش و اکسیژن ایران عملکرد دوره ۶ ماه منتهی به شهریور ماه را با کاهش ۶۴درصدی سود محقق شده هر سهم و کاهش ۱۵درصدی درآمد حاصل از فروش گزارش کرد.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، جوش و اکسیژن ایران درآمد هر سهم امسال را با ۱۰میلیارد و ۳۵۰میلیون‌ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۱۳ ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد «فجوش» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۶درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۷درصد کاهش، سود عملیاتی ۸درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۶۳درصد کاهش نشان می‌دهد.

مطابق اطلاعات دریافتی، پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه)‌های متفرقه سال مالی ۸۷ به مبلغ ۶۵۰میلیون ریال (مبلغ ۶۳ریال به ازای هر سهم و معادل ۵۵درصد از سود خالص) عمدتا ناشی از سود سپرده‌های بانکی است.

مطابق اطلاعات دریافتی، شرکت در نظر دارد مبلغ ۲.۰۰۰میلیون ریال افزایش سرمایه (معادل ۳/۱۹ درصد سرمایه فعلی) در سال ۸۷ جهت پروژه‌های انجام شده و پس از اخذ مجوزهای لازم را انجام دهد. شایان ذکر است شرکت اعلام کرده بود سرمایه بر اساس پیشنهاد هیات مدیره طی ۵ سال تا مبلغ ۲۱ ریال (معادل ۱۰۰درصد) افزایش خواهد یافت.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را در فروردین‌ماه مبلغ ۴۰۴ ریال و در شهریور و مهر ماه مبلغ ۲۱۵ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را کاهش مقدار تولید و فروش به علت کاهش تقاضا از سوی شرکت گاز که درصد زیادی از برنامه قبلی تولید الکترودهای تخصصی را به خود اختصاص داده بود، اعلام کرده است.

مطابق اطلاعات دریافتی هیات مدیره در نظر دارد مبلغ یک‌میلیارد ریال (مبلغ ۹۷ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند.

طرح توسعه خطوط کشش سیم به مبلغ سه‌میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که با انجام سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲.۴۰۰میلیون‌ریال تاکنون ۹۰درصد پیشرفته داشته و برآورد می‌گردد در دی ماه ۸۷ به بهره‌برداری برسد. همچنین اعلام کرده است، طرح تولید میگ‌وایر به مبلغ ۳۰میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که با انجام سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۵۰میلیون ریال تاکنون ۵درصد پیشرفت داشته و برآورد می‌شود در تیر ماه ۸۸ به بهره‌برداری برسد. شایان ذکر است شرکت در تاریخ هفتم مرداد۸۷ زمان بهره‌برداری از طرح توسعه خطوط کشش سیم را شهریور ماه ۸۷ اعلام کرده بود که دلایل تاخیر را تاخیر در حضور کارشناسان خارجی جهت نصب و کسری تجهیزات عنوان کرده است.