گروه بورس- مدیر امور سهام فولاد مبارکه درباره گزارش 6 ماهه این شرکت گفت: این گزارش نشان داد که فولاد پتانسیل کاهش هزینه‌ها را دارد؛ به طوری که با توجه به کاهش قیمت‌های جهانی توانست با کاهش هزینه‌ها تاثیرات این بحران را بسیار کمرنگ‌تر کند.

امیرحسین نادری با اشاره به اجرایی نشدن افزایش نرخ سنگ‌آهن گفت: در حال حاضر قیمت سنگ‌‌آهن با همان قیمت‌های قبلی خریداری می‌شود و تغییری نداشته است.
وی افزود: در شرایط کنونی افزایش نرخ سنگ‌آهن مطرح نیست و در حال حاضر مذاکراتی در این خصوص وجود ندارد. به گفته وی، ارائه گزارش مناسب از سوی «فولاد» نشان داد که در شرایط نامناسب قیمت‌های جهانی این فولادساز بزرگ با مدیریت هزینه‌ها و کاهش هزینه‌ها، می‌تواند همچنان وضعیت مناسبی داشته باشد.
گفتنی است، فولاد مبارکه خرید کنسانتره تولیدی چادرملو را در ۶ ماهه رقمی معادل ۶۰هزار تومان پیش‌بینی کرده است که ۱۵هزار و ۶۰۰ تومان به این رقم به عنوان هزینه حمل اضافه شده است، افزون بر این قیمت خرید کنسانتره از گل‌گهر هم به ازای هر تن ۴۲هزار و ۹۰۰تومان اعلام شده که با احتساب ۲۳هزار و ۸۰۰ تومان به عنوان هزینه حمل، ۶۶هزار و ۷۰۰ تومان قیمت خرید کنسانتره از گل‌گهر است.
به نظر می‌رسد با وجود منتفی شدن افزایش نرخ کنسانتره، فولاد مبارکه باید امسال نیز 5/81میلیارد تومان کمک پیش‌بینی شده به صندوق بازنشستگی فولاد را خود پرداخت کند. سال گذشته مبارکه 125میلیارد تومان به عنوان کمک به صندوق بازنشستگی فولاد پرداخت کرده بود.
فولاد مبارکه اصفهان در ۶ ماه اول سال جاری، ۶۷درصد از پیش‌بینی سود ۸۴۸ ریالی خود را محقق کرد. به گزارش اداره نظارت بر ناشران بورسی، «فولاد» پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را با سرمایه ۱۵۸میلیارد تومانی، مبلغ ۸۴۸ریال اعلام کرده که در ۶ ماه اول مبلغ ۵۶۴ ریال معادل ۶۷درصد از کل پیش‌بینی خود را محقق کرده است. این شرکت در آخرین پیش‌بینی، EPS خود را ۹۰۷ریال اعلام کرده بود که ۸۴۸ ریال اعلام شده، حکایت از تعدیل منفی ۶درصدی پیش‌بینی «فولاد» دارد. شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را ابتدا مبلغ ۶۰۴ریال و در تیر ۸۷ مبلغ ۸۶۱ریال اعلام و بعد از آن در سه تاریخ مبلغ ۹۰۷ریال اعلام کرده بود که دلایل آن را کاهش نیاز به خرید گندله به دلیل افزایش تولید گندله داخلی شرکت، کاهش نرخ خرید برخی از مواد اولیه و تغییر در ترکیب تولیدو فروش محصولات اعلام کرده است.
شرکت اعلام کرده است که هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ 669میلیارد تومان (به ازای هر سهم 424ریال) از سود سال مالی 87 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شایان ذکر است شرکت در اطلاعات ارسالی قبلی اعلام کرده بود که هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ 716‌میلیارد تومان (به ازای هر سهم 454ریال) از سود سالی مالی 87 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۷، شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۷درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۰درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۷درصد افزایش داشته است.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 86 را مبلغ 336ریال در مرداد ماه 86 ، مبلغ 400 ریال، در آذر 86 ، مبلغ 511 ریال در بهمن 86 مبلغ 610ریال و در سال 87 مبلغ 671ریال اعلام کرده بود که مبلغ 670ریال محقق شده است.
خالص درآمد (هزینه‌)های عملیاتی سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۸۶ به مبلغ ۲۰۴میلیارد تومان شامل مبلغ (۲۰۸۹۳۶۸)میلیون ریال هزینه‌های توزیع و فروش و اداری و عمومی (عمدتا شامل مبلغ ۱۲۴میلیارد تومان سهم صندوق بازنشستگی از محل فروش محصولات و مبلغ ۴میلیارد تومان خالص سایر درآمد (هزینه‌)های عملیاتی است و همچنین پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه‌)های عملیاتی سال مالی منتهی به ۳۰/۱۲/۸۷ شامل مبلغ ۸۱ میلیارد تومان پرداختی به صندوق بازنشتگی کارکنان فولاد است.