مخابرات ایران 191 ریال سود پیش‌بینی کرد

فارس- صورت‌های مالی تلفیقی شرکت مخابرات ایران منتهی به اسفند ۸۶ و پیش‌بینی سال ۸۷ منتشر شد.

براساس این گزارش، سود هر سهم ‌پس از کسر مالیات مخابرات برای سال جاری ۱۹۱ ریال پیش‌بینی شده است که این رقم در عملکرد سال ۸۶ مخابرات ایران ۲۴۶ ریال بود.

در این گزارش، شرکت سهامی مخابرات ایران برای فروش و درآمد ارائه خدمات خود برای ۱۲ ماهه سال ۸۷ رقمی معادل ۵۴هزار و ۶۵۶میلیارد ریال برآورد کرده است.این رقم در سال ۸۶ حدود ۴۷‌هزار و ۱۳۲‌میلیارد ریال بوده است. بهای تمام شده کالای فروش رفته و خدمات ارائه شده برای سال جاری حدود ۴۵‌هزار و ۶۱۱‌میلیارد پیش‌بینی شده است که این رقم در عملکرد سال گذشته ۳۱‌هزار و ۵۴۷‌میلیارد ریال بوده است.

سود ناخالص شرکت مخابرات ایران برای سال‌جاری حدود ۹‌هزار و ۴۴‌میلیارد ریال برآورد شده که این رقم در سال گذشته ۱۵‌هزار و ۵۸۴‌میلیارد ریال محقق شده است. براساس این گزارش میزان پرداخت مالیات شرکت سهامی مخابرات ایران برای سال‌جاری یک‌هزار و ۹۸۹‌میلیارد ریال پیش‌بینی شده که عملکرد پرداختن مالیات این شرکت در سال گذشته ۳‌هزار و ۷۶۲‌میلیارد ریال بوده است. براساس این گزارش، سود خالص پس از کسر مالیات شرکت سهامی مخابرات ایران برای سال‌جاری ۷‌هزار و ۵۴‌میلیارد ریال برآورد شده که این رقم در سال گذشته ۹‌هزار و ۸۸‌میلیارد ریال محقق شده است.

در این زمینه صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: تمامی سرمایه‌هایی که قبلا هم اعلام شده به اضافه برخی از سرمایه‌‌گذاری‌ها که در آینده به سرمایه‌ شرکت مخابرات اضافه می‌شود به صورت تفکیکی در اختیار سازمان بورس اوراق بهادار قرار گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که منظور از سرمایه‌هایی که در آینده به سرمایه شرکت مخابرات ایران اضافه خواهد شد، چیست؟ گفت: منظور سرمایه‌گذاری‌هایی است که در سال‌های ۸۵ و ۸۶ انجام شده به نحوی که هم اکنون هم به صورت روزانه در شبکه ارتباطی سرمایه‌گذاری می‌کنیم. فیضی افزود: سرمایه‌گذاری‌هایی که در گذشته و حال در شبکه ارتباطی انجام شده به صورت جداگانه در دوره‌های بعد و سال‌های آینده مراحل خودش را طی می‌کند به نحوی که با گذاشتن یک جلسه فوق‌العاده مجمع، اعضا اجازه افزایش سرمایه می‌دهند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: با توجه به دایر کردن خطوط ارتباطی در روستاها و سایر نقاط کشور با بهره‌برداری از این خطوط، سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در قالب هزینه‌ مکالمات مشترکان به سرمایه شرکت اضافه می‌شود.

به گفته فیضی، تمامی مراحل مربوط به خصوصی‌سازی از طرف شرکت مخابرات به اتمام رسیده و عرضه سهام مخابرات در بورس به نظر سازمان‌های خصوصی‌سازی، بورس و حسابرسی که زیر نظر وزارت اقتصاد و دارایی هستند، بستگی دارد.

وی افزود: در رابطه با زمان عرضه سهام هیچ گونه اظهار نظری نمی‌کنم و از این مرحله به بعد امور عرضه سهام به سازمان‌های بالادستی مربوط می‌شود.