در هفته گذشته توفان ایساک در خلیج مکزیک در هفته گذشته هنوز به عنوان یکی از مهم‌ترین خبرها بازار نفت آمریکا را تحت تاثیر خود قرار داده به طوری که مشکلات مرتبط با تولید و بارگیری محموله‌های نفتی در این منطقه باعث شد قیمت به طور میانگین در حدود ۶/۱ درصد کاهش یابد. خبر دیگر در مورد نفت آمریکا در این هفته آن بود که قیمت نفت این کشور در سال جاری در حدود ۶/۴ درصد در مقایسه با ابتدای سال افت داشته، هر چند در ماه آگوست قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۱/۷ درصد رشد در مقایسه با ماه مشابه سال قبل مواجه بوده است. پیش‌بینی‌ها از آن حکایت دارند که با توجه به آنکه ۹۵ درصد تولید نفت و ۷۵ درصد تولید گاز طبیعی آمریکا در خلیج مکزیک صورت می‌گیرد، قیمت نفت خام ایالات متحده به زودی افزایش خواهد یافت. گفته می‌شود ۳۷۴ هزار نفر از کارکنان شرکت‌های نفتی بیکار شده اند، در حالی که کمیته حوادث طبیعی این کشور معتقد است این مشکل به زودی برطرف خواهد شد و بیکاران به محل کار خود بازخواهند گشت. در عین حال با بروز توفان مذکور در این منطقه قیمت گاز در هفته گذشته روند افزایشی خود را آغاز کرده است. در این رابطه کارشناسان معتقدند دولت مجبور است از ذخایر گاز و نفت خود برای مقابله با روند کاهشی عرضه انرژی استفاده کند تا صنایع دچار آسیب نشوند؛ اقدامی که کاخ سفید را بر آن داشته به بررسی این راه حل بپردازد.

در عین حال انفجار در یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های نفت در ونزوئلا در هفته گذشته باعث توقف عرضه نفت از این منطقه شد. این اتفاق که در پی انفجار گاز در این منطقه به وقوع پیوست در حدود ۴۱ کشته بر جای نهاده است. این حادثه منجر به توقف ۶۴۵ هزار بشکه ظرفیت پالایشی نفت در این پالایشگاه شده است. این موضوع نیز در کنار توفان ایساک در آمریکا، شرایط این کشور را بحرانی‌تر کرده است، چرا که یکی از بازارهای محصولات تولیدی ونزوئلا ایالات متحده است و در شرایط کنونی که بخش مهمی از مبارزات انتخاباتی در این کشور حول محور انرژی است، امنیت نفت و بنزین به عنوان یکی از مشتقات پالایشی نفت از اهمیت بالایی برخوردار است.

در عین حال بنا به اخبار رسیده از منابع نفتی امارات، این کشور قصد دارد تا پایان سال میزان تولید نفت خود را به ۳ میلیون بشکه در روز افزایش دهد. در حال حاضر و پس از افزایش ۱۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت در این کشور در ماه گذشته، میزان تولید نفت امارات به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. ابوظبی قصد دارد در پنج سال آینده ۶۰ میلیارد دلار برای توسعه میادین نفتی خود سرمایه‌گذاری کند. شرکت‌های بریتیش پترولیوم، رویال داچ شل، آدکو، اکسون موبیل و شرکت نفت و گاز پارتکس مهم‌ترین شرکای این پروژه افزایش تولید نفت خواهند بود.

در عین حال به گزارش ایسنا، شرکت اسار، تنها پالایشگاه خصوصی هند واردات نفت خود را از ایران در ماه جولای امسال تا ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داد. بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی خبرگزاری رویترز همچنین واردات نفت شرکت هندی اسار از ایران در ماه جولای ۲۰۱۲ رشد ۳۷ درصدی را نسبت به ماه ژوئن امسال نشان می‌دهد. این شرکت هندی قرار‌داد‌های مدت‌دار خود را با ایران برای خرید ۱۰۰ هزار بشکه نفت در روز تجدید کرده است. اگرچه این شرکت از ماه آوریل تاکنون به طور متوسط روزانه ۱۰۴ هزار بشکه از ایران خریده است.