اخبار انرژی: به دنبال تداوم افت اقتصادی در چین و تلاش اتحادیه اروپا در راستای کاهش بدهی های این منطقه اقتصادی، روند تغییرات قیمت نفت در بازارهای جهانی با نوسان مواجه شده است. بر این اساس، قیمت نفت در بازار نیویورک به روند نزولی خود ادامه داد. پس از اعلام بانک مرکزی چین مبنی بر اینکه اقتصاد این کشور با رکود بیشتری مواجه می‌شود، قیمت نفت با ۲/۲ درصد کاهش مواجه شده است. در عین حال خبرها از شروع مجدد صادرات ۳۵۰ هزار بشکه در روز نفت عراق به ترکیه که در اثر انفجار خط لوله متوقف شده بود، حکایت دارند. نفت خام تحویل سپتامبر در بازار نیویورک با کاهش بیش از ۲ دلاری به ۷۷/۸۹ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت برای تحویل در سپتامبر در بازار لندن نیز با ۲۹/۲ کاهش به ۵۴/۱۰۴ دلار در هر بشکه رسیده است.

قیمت پایه بزرگ‌ترین تولیدکننده نیکل جهان(چین) به ۱۸ هزار و ۳۷۳ دلار در هر تن رسید که این رقم ۳ هزار یوآن (معادل ۸۳۰ دلار) از قیمت هفته قبل آن کمتر است. قیمت هر تن فلز مس نیز در بازار لندن در روز گذشته به ۷ هزار و ۴۸۵ دلار رسید که کاهش ۸۴ دلاری را نشان می‌دهد. کاهش رشد اقتصادی اروپا بر ضعف تصمیمات سرمایه‌گذاران اثر گذاشته و تقاضای آنان را کاهش داده است. میزان تولید مس در فصل دوم سال جاری ۱۱ درصد افزایش یافته و به ۶۹ هزار و ۷۰۰ تن رسیده است.

بر خلاف روند رو به رشد قیمت دلار، قیمت هر اونس طلا و نقره در روز گذشته افزایش یافت. سرمایه‌گذاران همچنان طلا را به عنوان محلی امن برای سرمایه‌گذاری‌های خود می‌بینند. قیمت هر اونس طلا و نقره آتی برای تحویل در ماه سپتامبر به ترتیب به ۸۰/۱۵۸۲ و ۳۰/۲۷ دلار رسیده است. قیمت طلا در مقایسه با ۵ دوره تجاری اخیر خود با ۶ درصد کاهش مواجه شده و این میزان تغییر در مورد نقره ۳ درصد است.

انتظار می‌رود با افزایش سه برابری واردات شکر توسط چین در ماه جولای، قیمت این محصول با افزایش مواجه شود. در ماه جولای میزان واردات این محصول به ۳۸۴ هزار و ۴۷۰ تن رسیده که سه برابر این رقم در ماه مشابه سال قبل است. آمار از پیش‌بینی واردات ۲ میلیون و ۷۱۷ هزار تنی در ۹ ماه اول امسال خبر می‌دهند، در حالی که این رقم در سال گذشته ۹۳۵ هزار و ۷۶۰ تن بوده است.