شروع بازارها و تداوم نگرانی اروپا
گروه بورس جهانی- دادوستدهای بازار کالایی و سهام آسیا و اروپا با روند نزولی قیمت همراه شدند. این در حالی بود که بازارهای سهام اروپایی در ادامه اندکی مثبت شد.

مبادلات بازارهای جهانی سهام و کالا در شرایطی دنبال شد که شاخص قیمت سهام در بازارهای آسیایی با کاهش مواجه بود. در همین حال در بازارهای اروپایی وضعیت با حالت نوسانی در مبادلات بعدازظهر مواجه شد، اما در پایان این روند با شیب رو به بالایی همراه شد. البته بازارهای کالایی جهان همچنان با روند نزولی دنبال می‌شود. به دلیل خوش‌بینی معامله گران نسبت به آینده اروپا به احتمال زیاد بازارهای آمریکایی هم با روند صعودی آغاز شوند، اما به دلیل پیش‌بینی رکود اقتصادی، کاهش ضریب اطمینان مصرف‌کننده ایتالیایی و کاهش فروش خانه‌های جدید و از سویی نگرانی‌ها بابت ورشکستگی یونان ابهام در آینده وجود دارد. به نظر با توجه به گمانه‌زنی بانک مرکزی اروپا مبنی بر کاهش نرخ بهره در ماه آینده و اجلاس ماه ژوئیه رهبران اروپایی برای جلوگیری از حادترشدن مشکلات یونان، وضعیت تا پایان سال جاری میلادی همچنان با حالت انتظار همراه خواهد شد. در هر حال باید گفت برای تصمیم‌گیری در این باره راه درازی وجود دارد. در بازار کالایی توکیو، برعکس دیگر بازارها، قیمت‌ها رشد کرد. طلا، نقره، پلاتینیوم و پالادیوم با رشد قیمت ادامه پیدا کرد. در بازار فرآورده‌های نفتی نیز قیمت‌ها با شیب رو به بالایی دنبال شد.
در بورس کالایی شانگهای روند مبادلات عکس بازار شانگهای بود. قیمت طلا، آلومینیوم، مس، روی، میلگرد و سرب از جمله کالاهایی بودند که افت قیمت را دنبال کرد. در بورس تجاری نیویورک معاملات با تکانه‌های منفی همراه شد. معامله نفت خام و پالادیوم کاهش نرخ داشت. در بورس کالایی نیویورک مس، طلا و نقره همانند روند نگران‌کننده بازارها با تکانه‌های منفی روبه‌رو شد. همچنین در بورس شیکاگو بازار حالت نوسانی داشت. ذرت، گندم، پنبه و شکر از جمله محصولاتی بودند که رشد قیمت داشتند، سایر کالاها با شیب روبه پایینی همراه شدند.