اخبار فلزات گرانبها: افزایش تقاضا برای طلا در هند به دنبال کاهش ارزش روپیه در هفته گذشته (به کمترین رقم ارزش این واحد پولی در سال اخیر) منجر به افزایش قیمت طلا در این کشور شد که روی اونس جهانی اثرگذار بود. هند بزرگ‌ترین کشور مصرف‌کننده طلا در جهان است و به گفته بانک UBS جبران کاهش ارزش واحد پولی در این کشور یکی از عوامل تقویت قیمت در این هفته است. طبق همین گزارش، در حال حاضر، افزایش تقاضا عاملی تشویقی برای طلا محسوب می‌شود و جریان ورودی این فلز به این کشور را سبب می‌شود و این موضوع برای هفته پیش رو نیز قابل پیش‌بینی است. این گزارش می‌افزاید قیمت های محلی بیش از اونس جهانی افزایش خواهد یافت؛ هر چند روند افزایش تقاضا در این هفته اندکی تعدیل می‌شود و بنابراین باید در مقایسه با هفته قبل، انتظار تغییری جزئی را در قیمت طلا داشته باشیم. طبق گزارش بارکلیز، قیمت میانگین اونس جهانی در سه ماهه اخیر هزار و ۷۱۰ دلار بود و انتظار کارشناسان این است که در سال آینده این رقم به هزار و ۸۶۰ دلار برسد.

اخبار انرژی: به دنبال خبرهای مربوط به تقویت ارزش دلار آمریکا در هفته گذشته، نفت بار دیگر روند نزولی خود را ادامه داد. در عین حال گزارش‌ها از افزایش ذخایر نفت خام ایالات متحده و بازگشت تاسیسات نفتی این کشور به روند تولید خبر می‌دهند که مجموع این عوامل منجر به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شده است. از طرف دیگر در بخش تقاضای نفت، ضعف کشورهای اروپایی همچنان به عنوان یک تهدید برای رشد جهانی محسوب می‌شود. در اولین روز کاری هفته جدید (دوشنبه ۲۴ سپتامبر)، قیمت نفت آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر به ۱۵/۹۲ رسید و این رقم برای نفت برنت در بورس لندن ۱۱۰ دلار در هر بشکه اعلام شده است. قیمت نفت برنت نسبت به معاملات آخر هفته گذشته در حدود ۵/۴ درصد کاهش یافته است، در حالی که این کاهش برای نفت آمریکا ۲/۶ درصد اعلام شده است. پیش‌بینی می‌شود اقدام عربستان برای افزایش میزان تولید به تداوم روند کاهشی قیمت نفت در ماه‌های پیش رو منجر شود.

اخبار فلزات پایه و اساسی: طبق پیش بینی دویچه بانک آلمان، چالش های مرتبط با عرضه مس در بازارهای جهانی، احتمال افزایش قیمت این فلز مهم را در سه ماهه پایانی ۲۰۱۲ بالا برده است. طبق همین پیش بینی عواملی همچون کاهش میزان استخراج معدنی مس، اعتصابات کارگری، مشکلات تکنیکی تولید و تعطیلی های موقت معادن و تولید بر عرضه و قیمت اثر گذاشته است. به گزارش دویچه بانک، حتی میزان برداشت مس از معادن در شیلی به عنوان کشوری که ۲۲ درصد از کل تولید مس جهان را در اختیار دارد کاهش یافته است.