برخی از ناظران این سوال را مطرح می‌کنند که؛ آیا این اقدام تلاشی برای اجتناب از شناسایی‌شدن است یا خیر و همچنین سوالاتی در مورد هویت واقعی بنیان‌گذار شیبا اینو ایجاد‌ کرده‌است. شرکت تحلیل داده‌های ارزهای دیجیتال، بابل‌مپس (Bubble Maps)، این یافته‌‌‌‌‌‌ها را در مجموعه‌‌‌‌‌‌ای از توییت‌‌‌‌‌‌ها فاش کرد و نشان‌داد که این کیف‌پول‌‌‌‌‌‌ها ممکن است به مالک شیبا اینو متصل باشند. این موضوع ناشناس بودن بنیان‌گذاران اصلی شیبا اینو، ریوشی و شیتوشی کوساما را مورد تردید قرار داده‌است. بابل‌مپس در توییتی نوشت که بنیان‌گذار ناشناس شیبا اینو دوباره سعی می‌کند از دید همه پنهان شود. نکته جالب این است که از زمانی‌که این کیف‌پول‌‌‌‌‌‌ها ایجاد شده‌اند، بدون خرید، فروش یا نقل و انتقالات، غیرفعال باقی‌مانده‌‌‌‌‌‌اند که همین موضوع بابل‌مپس را مجذوب خود کرده‌است.

تاریخچه ذخایر این نهنگ خاص شیبا اینو به سال‌۲۰۲۰ برمی‌گردد؛ زمانی‌که کیف‌پول موردنظر ۱۰۰‌تریلیون توکن شیبا را در مدت کوتاهی پس از عرضه خریداری کرد. با گذشت زمان، این دارایی‌ها در ۱۳ کیف‌پول توزیع شد، حرکتی که ردیابی و نظارت تراکنش‌ها را پیچیده‌‌‌‌‌‌تر کرد. در یک مقطع زمانی در اوایل سال‌۲۰۲۰، این گروه از کیف‌پول‌‌‌‌‌‌ها ۱۰‌درصد از کل عرضه شیبا اینو به ارزش بیش از یک‌میلیارد دلار را در اختیار داشتند.

در سال‌۲۰۲۱، زمانی‌که ارزش بازار شیبا اینو به ۴۰‌میلیارد دلار رسید، نهنگ مذکور دارایی‌های خود را با ارسال ۶۰‌تریلیون شیبا به ۶ کیف‌پول، ۳۰‌تریلیون به ۶ کیف‌پول دیگر و حفظ ۱۰‌تریلیون در کیف‌پول اصلی تقسیم کرد. بابل‌مپس اشاره کرد که به‌نظر می‌رسد این تراکنش‌ها هدف مشخصی دارند؛ اگرچه هدف دقیق آن فاش‌نشده باقی‌مانده‌است. پس از یافته‌‌‌‌‌‌های اولیه، بابل‌مپس پیامی ناشناس از شخصی که ادعا می‌کرد مالک شیبا‌اینو است، دریافت کرد. این فرد در مورد ریسک‌های احتمالی ابراز نگرانی کرد و چالش‌های حریم خصوصی و امنیتی را که دارندگان اصلی ارزهای دیجیتال با آن روبه‌رو هستند، برجسته کرد.