اکثر BATMها به‌کاربران اجازه می‌دهند یک یا چند ارز دیجیتال را با پول نقد یا یک روش پرداخت غیرنقدی مانند کارت اعتباری خریداری و دارایی دیجیتالی خود را از طریق کیف‌پول دریافت کنند.

Rusbit دستگاه‌های خودپرداز خود را با قیمتی بین ۱۸۰۰ تا ۳۶۰۰ دلار عرضه می‌کند. این شرکت می‌گوید که تجارت آن با توجه به قانون «در مورد دارایی‌های مالی دیجیتال (DFAs)» که در ژانویه سال‌گذشته اجرایی شد، کاملا قانونی است.   دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها مانند صندوق‌های پول، داده‌ها را با خدمات مالیاتی فدرال به اشتراک می‌گذارند و هویت مشتریان را تایید می‌کنند و سوابق تراکنش آنها را نگه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دارند.  با این حال، کارشناسان حقوقی در مصاحبه با این نشریه می‌گویند که دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین هنوز تا آنجا که به مقررات مربوط می‌شود «در منطقه خاکستری» هستند. قانون DFA فقط تا حدی ارزهای دیجیتال و فعالیت‌های مرتبط را قانونی کرده است، درحالی‌که پارلمان روسیه هنوز لایحه جامع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تری «در مورد ارز دیجیتال» را بررسی و تصویب نکرده است.  به گفته  Ksenia Petrovets، کارمند ارشد شرکت حقوقی Birch Legal، قانون فعلی عملیات مبادله ارز دیجیتال با پول فیات یا سایر ارزهای دیجیتال را پوشش نمی‌دهد و اینها نه صریحا ممنوع هستند و نه مستقیما قانونی و تنظیم ‌شده‌اند.  الکساندر شاراپوف، وکیلی از گروه KSK، اشاره کرد که مشخص نیست چه اقدامات قانونی باید تعامل بین فروشنده و خریدار ارز دیجیتال را در مورد BATM تنظیم کند. پاول گانین، شریک A. T. legal، اضافه کرد که هیچ روشی برای حمایت از حقوق مصرف‌کننده این صنعت نیز وجود ندارد.  سرگئی مندلیف، مدیرعامل پلتفرم بانکی دفی Indefibank، نگران است که دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین جدید ممکن است توسط مقامات مصادره شوند، درست مانند خودپردازهای شرکت Bbfpro که طبق درخواست بانک‌مرکزی روسیه، ۲۲ دستگاه از ماشین‌آلات این شرکت در سال‌۲۰۱۸ توقیف شد.

با این وجود، تقاضا برای این نوع خدمات وجود دارد، زیرا برای مردم روسیه خرید ارز دیجیتال در زمانی‌که نیاز به یافتن صرافی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های همتا به همتا، بازکردن حساب در پلتفرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انگلیسی زبان و پاس‌کردن به مشتری (KYC) دارند، بسیار دشوار است.

اما نقطه ضعف اصلی این دستگاه‌ها، نرخ نامطلوب رمزارزها است که در روسیه معمولا ۱۰ تا ۱۵‌درصد بالاتر از مبدل‌های آنلاین است.