تدوین برنامه راهبردی برای حضور قدرتمند بانک دی

گروه بنگاه‌ها، فاطمه بهادری: مدیرعامل بانک دی به همراه هیات همراه روز دوشنبه ضمن گفت‌وگو و تبادل نظر با مدیران مجموعه «دنیای اقتصاد» از مجله تجارت فردا، روزنامه انگلیسی زبان فایننشال تریبون و سایت خبری اقتصادنیوز نیز بازدید کردند. دکتر احمد شفیع‌زاده، مدیرعامل بانک دی در حاشیه این بازدید در خصوص اهداف سال جاری این بانک اظهار کرد: در سال ۱۳۹۳ تلاش کردیم زیرساخت‌های بانک را تقویت کرده و نظامات بانک را استحکام بخشیم. وی با تاکید بر اینکه مجموعه‌ای می‌تواند حرکت‌های مستمری داشته باشد که نسبت به تقویت زیرساخت‌هایش اقدام کند، افزود: در نظر داریم تا در یک برنامه راهبردی پنج ساله که از ابتدای سال ۹۳ آغاز شده است به اهدافمان برسیم. شفیع‌زاده ادامه داد: در دو سال اول، برنامه بانک دی معطوف به تقویت زیرساخت‌ها و نظام‌ها است و در سال‌های بعد نتیجه این نظام‌ها مشخص شده و میوه آ‌ن به بار می‌نشیند. مدیرعامل بانک دی با بیان اینکه در مدت حضورم در این بانک سعی شده تا با آرامش حرکت کنیم و از رفتارهای هیجانی بپرهیزیم، تصریح کرد: سعی شده تا با اتکا بر مبانی علمی حرکت و مسائل اساسی مرتبط شناسایی شود. وی ادامه داد: یکی از راهبردهای اساسی که بانک دی پیش‌بینی و پیاده‌سازی کرده، حوزه IT است که می‌تواند برای بانک مزیت ایجاد کند. شفیع‌زاده تصریح کرد: با توجه به تعداد شعب کمی که بانک دی در اختیار دارد و برای دسترسی، سرعت و شفافیت بیشتر بانک به ایجاد زیرساخت‌ها و تقویت بخش IT پرداختیم. وی ادامه داد: تقویت حوزه IT در جهت سیاست‌های کلان بانک دی و بانک مرکزی است تا خدمات بانکداری الکترونیک توسعه یابد.

مدیرعامل بانک دی با بیان اینکه با روندی که در حوزه اقتصاد و نظام بانکداری به‌وجود آمده دیگر رقابت در نرخ سود سپرده‌ها کمرنگ شده است، گفت: بانک‌ها برای کسب سهم بیشتر از بازار پول و به جای رقابت در نرخ سود، باید در مسیر خدمت‌رسانی به مشتریان حرکت کنند.

به گفته وی، رقابت در نرخ‌های سود بانکی موجب اختلال و ناهنجاری در نظام اقتصادی کشور خواهد شد و رقابت در خدمت به مشتریان و سهامداران بی‌انتهاست. وی ادامه داد: رقابت در خدمت به مشتریان موجب سازندگی و پیشرفت است و این رویکرد اساسی بانک دی در مسیر توسعه است. مدیرعامل بانک دی با تاکید بر اینکه بانکداری الکترونیک این بانک توسعه‌یافته، اظهار کرد: در آینده نزدیک شاهد حضور قوی‌تر بانک دی خواهیم بود. وی با بیان اینکه بانکداری شرکتی و اختصاصی در بانک دی مدنظر قرار گرفته است، افزود: باید شرایطی را به‌وجود آورده که به مشتریان حقیقی و حقوقی خود مشاوره مالی بدهیم و کمک کنیم تا مشتریانمان منابع‌شان را به بهترین نحو سرمایه‌گذاری کنند. مدیرعامل بانک دی افزود: زیرساخت‌های مناسبی در بخش توسعه سرمایه انسانی ایجاد کرده‌ایم و برنامه‌های آموزشی این گروه را گسترش داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی خوب می‌تواند سرمایه یک سازمان باشد، گفت: معیشت کارکنان و گسترش دانش تخصصی آنها مورد توجه قرار گرفته است. وی ادامه داد: یکی از ارزان‌ترین و موثرترین عوامل رقابتی بانک دی، رفتار سازمانی همکاران ما با مشتریان است. رفتار مناسب کارکنان بانک می‌تواند موجب جذب مشتری شود.

شفیع‌زاده با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال ۹۴ به نقطه‌ای برسیم که زمینه افتخارآفرینی را برای جامعه هدفمان به‌وجود بیاوریم، افزود: در سال گذشته ۲۰ نوع خدمت به صادرکنندگان برای حمایت از آنها عرضه شد. مدیرعامل بانک دی با بیان اینکه در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید حرکت کنیم، گفت: در این راستا، بانک دی به سمت حوزه‌های مختلف تاثیرگذار جامعه از جمله تولید حرکت کرده و به‌عنوان حامی صادرات غیرنفتی مطرح شده است.

وی تصریح کرد: بانک دی در زمینه حمایت از صادرکنندگان رتبه سوم را دارد که رتبه‌های ماقبل نیز مربوط به بانکی است که وظیفه‌اش توسعه صادرات است. وی ادامه داد: برای صادرکنندگان نمونه نیز بسته اعتباری تعریف کردیم و در تعامل با صندوق ضمانت صادرات نیز مقرر شده تا دفتری در محل این صندوق افتتاح شود.