گروه بنگاه‌ها - بیمه آرمان، سال 93 تکافل را به بازار بیمه کشورعرضه می‌کند. علی فتحعلی مدیرعامل بیمه آرمان ضمن بیان مطلب فوق گفت: اقدامات اولیه برای عرضه بیمه تکافل انجام شده و منتظرتایید بیمه مرکزی و دریافت مجوزهای لازم هستیم.
فتحعلی در یک نشست خبری با اشاره به این نکته که بیمه تکافل بر مبنای عقود اسلامی مضاربه، وکالت، ترکیب مضاربه و وکالت یا وقف ارائه می‌شود، اضافه کرد: بیمه‌های اسلامی به شدت در حال رشد است و اکنون حجم پرتفوی این بیمه‌ها بالغ‌بر ۲۰ میلیارد دلار در سراسر جهان است، ولی هنوز در ایران جایگاه خود را پیدا نکرده است. وی با تاکید بر این نکته که در تکافل، حق بیمه به سهام تبدیل می‌شود که قابل‌خرید و فروش است، یادآور شد: تکافل هر سال حداقل ۲۵ درصد رشد می‌کند و در کشورهایی همچون مالزی، حجم بیمه‌های عمومی کاهش یافته و به جای آن بیمه تکافل رشد کرده است. فتحعلی ادامه داد: بیمه مرکزی پیشنهاد کرده است که ما پوشش تکافل را با بیمه‌های بدنه خودرو شروع کنیم.
وی پیش‌بینی کرد که با توجه به ماهیت بیمه‌های تکافل، مردم به شدت از این بیمه استقبال خواهند کرد. مدیرعامل بیمه آرمان در بخش دیگر صحبت‌هایش، سه بانک آینده، ایران زمین و گردشگری را سهامداران عمده این شرکت فرابورسی خواند و گفت: سال ۹۱ به عنوان اولین سال فعالیت بیمه آرمان، سال کمیت بود به همین دلیل ۴۰ شعبه در ۳۱ استان کشور راه‌اندازی شد و اکنون ۲۸۰ نفر پرسنل و ۸۰۰ نماینده برای این شرکت فعالیت می‌کنند. وی سال ۹۲ را در بیمه آرمان، سال کیفیت نام نهاد و اظهار کرد: سال گذشته بیمه ۵۲ هواپیمای شرکت ماهان‌ایر، نزد این شرکت به مبلغ هرکدام ۷۵۰ میلیون دلار تحت پوشش قرار داشت که در این مورد، کنسرسیومی تشکیل شد و پوشش ریسک این هواپیماها میان شرکت‌های بیمه داخلی توزیع شد. فتحعلی با اشاره به این نکته که سال گذشته حجم حق بیمه تولیدی شرکت بیمه آرمان، ۵/۳۷ میلیارد تومان بود خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ با وجود اینکه تولید ۷۲ میلیارد تومان حق بیمه (با احتساب بیمه ماهان ایر) پیش‌بینی شده بود، ولی با این وجود امسال پوشش این هواپیماها نزد این شرکت نیست؛ اما در شهریورماه تولید حق بیمه این شرکت از ۱۱۰ میلیارد تومان عبور کرده است و این مبلغ تا پایان سال به بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان خواهد رسید. وی با تاکید بر این نکته که با صرف نرخ شکنی نمی‌توان بازار را در اختیار گرفت، خاطرنشان کرد: اگر به مردم به‌ویژه در رشته شخص ثالث خوب سرویس بدهیم، مردم خودشان از این بیمه‌ها استقبال خواهند کرد. مدیرعامل بیمه آرمان، سال ۹۳ را در این شرکت، سال بیمه‌های عمر نام‌گذاری کرد و افزود: چشم‌انداز بیمه‌های عمر در سبد پرتفوی این شرکت در سال آینده، سهم ۲۰ درصدی است که در این میان مشتریان سه سهامدار عمده بانکی به عنوان مهم‌ترین گروه هدف، مخاطب این نوع بیمه‌ها خواهند بود. وی اعلام کرد که افزایش تعداد نمایندگان بیمه‌های عمر در دستور کار شرکت بیمه آرمان در سال آینده است.