گروه بازار پول - رییس‌کل بیمه مرکزی ایران و رییس شورای‌عالی بیمه در جریان بازدید از شرکت بیمه کارآفرین که معاون نظارت بیمه مرکزی نیز حضور داشت. در جمع اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل این شرکت از ترکیب سهامداران آن ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه سهامداران بیمه کارآفرین سهامداران خوش‌نامی هستند و خود شرکت هم در بین جامعه خصوصا با کادر متخصص و فنی که دارد، بیمه خوش‌نام و شناخته‌شده‌ای است. وی افزود: البته موفقیت شرکت‌های بیمه، موفقیت بیمه مرکزی است و این سازمان نیز در واقع از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

دکتر کهزادی به تولید حق بیمه ۳۴۰۰ میلیارد دلاری در جهان که ۵۲درصد آن را بیمه‌های عمر تشکیل می‌دهد اشاره و بر توسعه و گسترش بیمه‌های عمر در ایران با توجه به ظرفیت ۱۶۰۰میلیارد ریالی آن تاکید کرد و گفت: بازار وسیعی برای بیمه‌های عمر وجود دارد و زمینه برای فروش و عرضه این بیمه فراهم است و از شرکت‌های بیمه خواست توجه خود را به فروش این نوع بیمه‌نامه معطوف کند.

رییس شورای‌عالی بیمه تصریح کرد: دولت توجه خاصی به بیمه‌های کشور از بعد تامین اجتماعی دارد و به‌رغم صندوق‌های بیمه‌ای مختلفی که در کشور وجود دارد، جا دارد شرکت‌های بیمه بازرگانی برای بیمه‌های تکمیلی مانند درمان، بازنشستگی و انواع بیمه‌های عمر فعالیت کنند. بیمه مرکزی هم طرح بیمه تکمیلی بازنشستگی را به عنوان بیمه مکمل در دستور کار خود دارد و در صورت نیاز به مصوبه شورای‌عالی بیمه در این شورا طرح خواهد شد.

رییس‌کل بیمه مرکزی ایران با توجه به حساسیت‌هایی که در جامعه وجود دارد بر استفاده از نیروهای کارآمد و متعهد و متناسب با فرهنگ جامعه در بخش بازاریابی و شبکه فروش بیمه‌نامه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: در طرح‌های جدید بیمه‌ای نیز ترجیح بر این است که آحاد مردم و دهک‌های پایین مورد توجه قرار بگیرد. وی افزود: مردم باید احساس کنند که شرکت‌های بیمه با آنها عجین هستند و احساسات و خواسته‌های آنها را درک می‌کنند.

دکترکهزادی با اشاره به اینکه دولت خدمتگزار به دنبال ایجاد دولت الکترونیک و توسعه استفاده از فناوری اطلاعات در بخش‌های مختلف است تصریح کرد: رویکرد بیمه مرکزی و صنعت بیمه نیز استفاده از فناوری اطلاعات به منظور فروش بر خط بیمه و توسعه بیمه‌های الکترونیکی است.

دکتر طاهری معاون نظارت بیمه مرکزی ایران نیز در این نشست با اشاره به مقوله نظارت، آن را مکمل هدف‌های سازمان خواند و گفت: در بحث نظارت نگاه‌ها باید مثبت و پیشگیری پررنگ‌تر باشد و حضور نظارت بیمه مرکزی عامل حرکت به سمت موفقیت و پیشرفت تلقی شود. وی افزود: بحث نظارت، فرآیندی در جهت دستیابی به هدف‌های سازمان است و در این راستا ارشاد، هدایت و حمایت حرف اول را می‌زند و اگر این مسائل رعایت شود نظارت هم جایگاه خود را پیدا می‌کند و سازمان به هدف‌های خود می‌رسد.

در آغاز این نشست، ضرابی مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین ضمن خوشامدگویی،‌گزارش مبسوطی از روند فعالیت‌ها و طرح‌ها این شرکت را ارائه کرد و سپس هر یک از اعضای هیات مدیره به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند. براساس این گزارش، بیمه کارآفرین در حال حاضر دارای ۱۳ شعبه و ۳ باجه است و این شعب ۶۰درصد پرتفوی شرکت را تشکیل می‌‌دهد از جمله طرح‌های جدید این شرکت، می‌توان به طرح بیمه عمر و سرمایه‌گذاری و طرح محصولات گلخانه‌ای و وام‌های صنعتی اشاره کرد. شرکت بیمه کارآفرین ازجمله نخستین شرکت‌های بیمه غیردولتی است که در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد و در انواع رشته‌های بیمه‌ای فعالیت می‌کند.