هفدهمین شهرک بانکداری الکترونیک بانک تجارت افتتاح شد

لیلا اکبرپور- باانعقاد تفاهمنامه‌ای میان دانشگاه جامع علمی کاربردی و بانک تجارت هفدهمین شهرک الکترونیکی بانک تجارت در این دانشگاه افتتاح شد. براساس این تفاهمنامه تمامی کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌توانند از تمامی خدمات الکترونیکی بانک تجارت بهره‌مند شوند.

همچنین بانک تجارت در تفاهمنامه مذکور متعهد شده است با توجه به ۱۰درصد مانده حساب‌های دانشگاه به ازای هر دانشجو ۵۰۰هزار تومان وام قرض‌الحسنه اعطا کند.

دانشگاه علمی کاربردی در خصوص نحوه بازپرداخت اقساط وام هیچ‌گونه مسوولیتی را نپذیرفته است و متقاضیان باید براساس ضوابط با ارائه مدارک و ضامن معتبر از بانک تجارت وام بگیرند.

دکتر حسین بلندی، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پاسخ به این پرسش دنیای اقتصاد مبنی بر اینکه «با توجه به افتتاح حساب جاری دانشگاه در بانک تجارت چه تضمینی وجود دارد که همواره موجودی قابل توجهی در حساب مذکور باشد تا بانک بتواند براساس تفاهمنامه به تعهدات خود عمل کرده و توان پاسخگویی به دانشجویان متقاضی دریافت وام را داشته باشد؟» گفت: براساس تفاهمنامه مذکور ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی از طریق بانک تجارت صورت می‌‌گیرد و قطعا موجودی مناسبی در حساب مذکور به منظور پرداخت وام به دانشجویان وجود خواهد داشت.

دکتر بلندی، اعلام کرد: در روز هجدهم مهرماه سال آینده مصادف با سالروز تاسیس دانشگاه علمی کاربردی گزارشی از نحوه ثبت‌نام دانشجویان و موجودی در حساب مذکور ارائه می‌کند.

هدف سودآوری نیست

داوود زارع اسکندری، مدیر عامل بانک تجارت در مراسم امضای تفاهمنامه با دانشگاه علمی کاربردی اعلام کرد: بانک تجارت از ارائه خدمات به قشر دانشگاهی هدف سودآوری ندارد و تنها می‌خواهد وظیفه اجتماعی خود را در قبال این قشر عظیم و در عین حال عزیز انجام دهد.

وی با یادآوری اینکه تمام نهادها و مسوولان کشور برای تحقق اهداف چشم‌انداز ۲۰ساله تلاش می‌کنند خاطرنشان کرد: مدیران بانک تجارت نیز با ارائه خدمات بهینه بانکی به این نهادها انجام وظیفه می‌کنند.

اسکندری افزود: ارائه خدمات بانکداری مدرن به طبقه علمی اجتماع موجب شد تا ارزنده‌ترین تجربیات نصیب بانک تجارت شود، چرا که این گروه از اجتماع بهترین ارزیابان در خصوص نحوه عملکرد بانکی هستند.

مدیر عامل بانک تجارت با بیان اینکه سرویس‌‌دهی به دانشجویان موجب هویدا شدن توقعات ناگفته مردم شد ادامه داد: در بازدید‌هایی که از دانشگاه‌های مختلف کشور داشتم نگران حضور برخی از دانشگاه‌ها در خارج از شهرها و طی کردن مسیری طولانی توسط دانشجویان برای استفاده از خدمات بانکی شدم.

اسکندری گفت: با ارائه خدمات بانکی توسط ابزارهای الکترونیکی که در دانشگاه‌ها نصب می‌شود این مشکلات رفع می‌شود و دانشجویان هر زمان و مکانی می‌توانند از خدمات بانکی بهره‌مند شوند. مدیرعامل بانک تجارت با اعلام اینکه این بانک به دانشجویان دانشگاه علمی- کاربردی یک هفته‌ای وام ازدواج می‌دهد گفت: تا پایان امسال ۲هزار و ۱۰۰ شعبه بانک تجارت در سراسر کشور تبدیل به یک شعبه واحد شده و مشتریان با مراجعه به هر یک از شعب می‌توانند از تمامی خدمات بانکی بهره‌مند شوند.

ارائه خدمات به ۳۰۰هزار دانشجو

دکتر حسین بلندی، رییس دانشگاه جامع علمی- کاربردی نیز در مراسم فوق گفت: پس از چند ماه تحقیق و بررسی در جهت ارائه خدمات بانکی به ۳۰۰هزار دانشجوی این دانشگاه و رفع دغدغه دانشجویان برای پرداخت شهریه، بانک تجارت به عنوان بانک عامل این خدمات انتخاب شد.

وی افزود: دانشگاه علمی- کاربردی با داشتن ۴۴۸ مرکز در سراسر کشور، دارا بودن ۱۳هزار و ۱۱۰ مدرس و ۳۰۰هزار دانشجو یکی از بزرگ‌ترین بدنه‌ها را برای انجام امور بانکی و ثبت‌نام دارد.

بلندی با بیان اینکه کارت بانکی دانشجویان علمی- کاربردی توسط بانک تجارت صادر می‌شود گفت: کارت مذکور قابلیت شناسایی دانشجو را دارد و تمامی مشخصات فردی و آموزشی آنان در آن ثبت می‌شود.

او ادامه داد: سیستم‌های بانک تجارت به گونه‌ای عمل می‌کند که دانشجو با وارد کردن کارت خود به دستگاه و دادن اطلاعاتی پیرامون موقعیت‌ آموزشی و واحدهای درسی، سیستم میزان وجه ثبت‌نام را تعیین می‌کند.

بلندی با اشاره به اینکه برای هر یک از دانشجویان یک کد تعریف ودر سیستم‌ها افراد با همان کد شناسایی می‌شوند گفت: مبالغ ثبت‌نام در حساب جاری که در بانک تجارت است واریز می‌شود که ۸۵درصد آن به حساب دانشگاه و ۱۵درصد آن حق نظارت دانشگاه است.

او همچنین گفت: دانشگاه علمی - کاربردی توانسته مبلغ ۸میلیارد تومان از صندوق رفاه برای تسهیلات دانشجویان این مرکز بگیرد که به ازای هر دانشجو ۶۰۰هزار تومان می‌شود.

او با یادآوری اینکه هزینه کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه معادل یک‌میلیون و ۲۶۰هزار تومان است گفت: با احتساب وام ۵۰۰هزار تومانی بانک تجارت برای برخی از دانشجویان واجد شرایط می‌توان نتیجه گرفت این دانشگاه شرایط مناسبی را با وام یک‌میلیون و ۱۰۰هزار تومانی برای دانشجویان خود فراهم کرده است.

او گفت: بر اساس تفاهم‌نامه مذکور با بانک تجارت مقرر شده این بانک ۱۰درصد مانده حساب دانشگاه‌ را به صورت وام قرض‌الحسنه به دانشجویان که از طرف دانشگاه به بانک معرفی می‌شوند پرداخت کند.

خدمات الکترونیکی بانک تجارت

نادر حق‌وردی، عضو هیات‌مدیره بانک تجارت نیز در مراسم فوق ضمن برشمردن انواع خدمات الکترونیکی این بانک گفت: انواع ابزارهای الکترونیکی از قبیل دستگاه‌های خودپرداز، پایانه‌های فروش و کیوسک اطلاع‌رسانی در مراکز دانشگاهی نصب و دانشجویان هر ساعتی از شبانه روز می‌توانند از طریق اینترنت از انواع خدمات بانکی بهره‌مند شوند.

وی افزود: نقل و انتقال وجوه‌، پرداخت قبوض، پرداخت شهریه و استفاده از اینترنت برای جمع‌آوری اطلاعات آموزشی از خدماتی است که به دانشجویان ارائه می‌شود.

همچنین داود زارع اسکندری، مدیر عامل بانک تجارت در خاتمه مراسم از افتتاح ۳ شهرک الکترونیکی دیگر در دانشگاه شریف، دانشگاه قزوین و سیستان و بلوچستان تا پایان دهه فجر امسال خبر داد.