نخستین بانک قرض‌الحسنه در ایران ایجاد می‌شود

اراک - خبرنگار دنیای اقتصاد: دکتر مجید قاسمی دبیر کمیسیون اقتصادی و سیاست‌های زیربنایی مجمع‌ تشخیص مصلحت نظام و مدیرعامل بانک پاسارگاد از پایان طرح مطالعاتی ایجاد نخستین بانک قرض‌الحسنه در ایران خبر داد. مدیرعامل بانک پاسارگاد که برای افتتاح شعبه جدید این بانک در اراک حضور داشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با اشاره به احداث دانشگاه پاسارگاد گفت: ایجاد دانشگاه‌ در حال انجام است و در برنامه بعدی در نظر داریم که یک بانک قرض‌الحسنه برای اولین بار در کشور ایجاد کنیم تا اقشار مختلف جامعه بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

قاسمی تحقق این آرمان بزرگ را منوط به موافقت بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: احداث این بانک می‌تواند در جلب مشارکت‌های مردمی با سرمایه‌های اندک موثر باشد و در نظام پولی کشور تحول جدید ایجاد کند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ایرانیان در کشورهای حاشیه خلیج فارس اظهار امیدواری کرد بانک پاسارگاد به زودی در کشورهای دیگر هم شعبی ایجاد نماید.

مدیرعامل بانک پاسارگاد هدایت سرمایه‌های هر چند اندک مردم را به سوی سرمایه‌گذاری در بانک‌ها در به گردش درآوردن نظام پولی کشور موثر دانست و گفت: به منظور افزایش مشارکت‌های مردمی در سرمایه‌گذاری در بانک پاسارگاد به دنبال این هستیم که جوایزی را برای حساب‌های قرض‌الحسنه داشته باشیم. جوایزی که خارج از حد معقول نبوده و با روح بانکداری اسلامی مغایرت نداشته باشد.

هفتادمین شعبه بانک پاسارگاد در اراک افتتاح شد

هفتادمین شعبه بانک پاسارگاد و اولین شعبه استان مرکزی در ۲۴ آذر ماه در اراک افتتاح شد. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد از اراک، مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد در مراسم افتتاح این بانک با اشاره به افتتاح اولین شعبه بانک در سال ۸۴ در مشهد مقدس گفت: در یک ساله گذشته تعداد شعب بانک در سراسر کشور به ۷۰ شعبه رسیده و امروز بانک پاسارگاد با ۵/۱میلیون نفر سهامدار در ۴۰۰ گروه مختلف و جمع‌آوری ۱۲هزار میلیارد ریال سرمایه به حرکت آرام و محکم خود به سوی آینده روشن گام برمی‌دارد.قاسمی از افتتاح شعبه دیگر بانک تا سه روز آینده در شهرستان ارومیه و تا نیمه اول بهمن ماه در شهرستان همدان خبر داد و گفت: تا پایان سال‌جاری در صدد هستیم تعداد شعب را به ۱۰۰ شعبه فعال برسانیم و پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده شعب بانک به ۲۰۰ شعبه برسد.وی از کسب مجوز برای ثبت ۱۷ شرکت در کنار بانک پاسارگاد خبر داد و گفت: حرکت کارگزاری بانک پاسارگاد که معاملات بورسی را هدایت می‌کند، شرکت فناوری اطلاعات متشکل از شرکت لیزینگ ساختمانی و شرکت مبنا (معدن به جای نفت) از جمله شرکت‌های ثبت شده فعال این بانک در کشور هستند.