از بین ۳۸۹‌هزار و ۷۷۲‌طرح ارائه شده به بانک‌ها مربوط به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زودبازده استان فارس با ۴۴‌هزار و ۵۸‌طرح بیشترین و استان سمنان با دو‌هزار و ۲۱۱‌طرح کمترین میزان را به خود اختصاص داده‌اند که میزان اشتغال پیش‌بینی شده برای استان فارس ۱۰۴‌هزار و ۷۸۰‌نفر و برای سمنان ۱۵‌هزار و ۹۵۸‌نفر است. به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت کار و امور اجتماعی (از اسفند ۸۴ تا آخر آبان‌ماه ۱۳۸۵) بیشترین مبلغ پیش‌بینی شده برای پرداخت وام به بنگاه‌های اقتصادی زودبازده مربوط به استان گلستان با ۴۲‌هزار و ۱۶۰‌میلیارد ریال و کمترین آن نیز مربوط به استان خراسان شمالی با یک‌هزار و ۲۸۳‌میلیارد ریال است.

همچنین در استان همدان ۲۰‌هزار و ۸۷۱‌طرح و در استان سمنان ۳۱۹‌طرح به تایید بانک‌ها رسیده است که این استان‌ها به ترتیب بیشترین و کمترین میزان‌طرح‌های تایید شده را به خود اختصاص داده است.

بیشترین میزان اعتبارات بانکی اختصاص یافته به این‌طرح در سال ۸۴ و ۸۵ مربوط به استان خوزستان با ۳۹‌هزار و ۹۶۰‌میلیارد ریال و کمترین آن متعلق به استان سمنان با ۲۵۱۹‌میلیارد ریال بوده است.

بیشترین قرارداد‌ها در استان همدان با ۱۵‌هزار و ۶۲ قرارداد منعقد شده، اما بیشترین میزان تسهیلات مبلغ قرارداد‌های منعقد شده مربوط به استان خوزستان با پنج‌هزار و ۵۸۲‌میلیارد ریال است، همچنین بانک‌های استان خوزستان بیشترین میزان تسهیلات را تاکنون به بنگاه‌ها پرداخت کرده‌اند که مبلغ این تسهیلات چهار‌هزار و ۴۲۷‌میلیارد ریال بوده است، در مقابل سمنان، با پرداخت ۱۸۰‌میلیارد ریال کمترین پرداختی به بنگاه‌ها را در بین استان‌ها داشته است.

با تسهیلات پرداخت شده به بنگاه‌ها بیشترین میزان اشتغال پیش‌بینی شده در استان تهران با ۷۵‌هزار و ۷۱۱ شغل و کمترین آن در استان سمنان با ۱۶۶۴ شغل ایجاد خواهد شد.

براساس آمار در آذربایجان‌غربی شاهد بهره‌برداری از ۷۴۸۶‌طرح بنگاه‌های اقتصادی زودبازده هستیم این درحالی است که تنها ۳۳ بنگاه در استان کرمان به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین تاکنون بیشترین میزان اشتغال ایجاد شده از طریق بنگاه‌های اقتصادی زودبازده در استان تهران بوده که ۷۵‌هزار و ۲۶۹ شغل در این استان و کمترین آن در استان کرمان با ۱۸۶ شغل ایجاد شده است.