بیژن بیدآباد علت اصلی مقابله با خصوصی‌سازی بانک‌ها را شبکه مدیریت آنها دانست و تصریح کرد: این شبکه راضی به ترک سمت‌های خود و ارائه آن به مدیران منتخب صاحبان سهام خصوصی نخواهد بود. کارشناس مسائل پولی و بانکی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، گفت‌: به‌رغم اهمیت بسیار زیاد سیاست مطروحه توسط مقام معظم رهبری در ارتباط با خصوصی‌سازی بانک‌ها، اقدامات انجام شده در راستای این سیاست‌گذاری چندان اساسی ارزیابی نمی‌شود.

وی با اظهار تاسف از اینکه شبکه‌های مستقر دولتی و شبه‌دولتی که در جای‌جای نظام بوروکراسی دولت مستقرند و اجازه نمی‌دهند این سیاست به مرحله اجرا درآید، اظهار داشت‌: براساس تفسیری که از مفاد اصل ۴۴ قانون اساسی به عمل آمد جهت‌گیری برای فروش بانک‌ها به عنوان یک هدف خصوصی‌سازی و در نتیجه رشد بخش‌خصوصی و افزایش کارایی سیستم اقتصادی در نظر گرفته شده است. به گفته بیدآباد، بانک‌های ملی و سپه به واسطه طبیعت پرداخت‌های آنها، از لحاظ نیاز به وجود بانک دولتی و شبکه‌ای برای پرداخت حقوق پرسنلی، کما‌فی‌السابق در‌ اختیار دولت قرارگرفتند.

وی با اشاره به سایر بانک‌های دولتی مشمول خصوصی‌سازی گفت:‌ این بانک‌ها گرچه حجم عملیاتی مالی قابل توجهی دارند، اما برای فروش به بخش‌خصوصی در نظر گرفته شده‌اند که البته هنوز قدم‌های اصلی در این ارتباط برداشته نشده است.

بیدآباد علت اصلی مقابله با خصوصی‌سازی بانک‌ها را شبکه مدیریت آنها دانست و تصریح کرد: این شبکه راضی به ترک سمت‌های خود و ارائه آن به مدیران منتخب صاحبان سهام‌خصوصی نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به روند فعلی و عدم زیر‌بار‌رفتن مدیریت بانکی برای تحویل بانک‌ها به بخش‌خصوصی به نظر نمی‌رسد که تحولات خصوصی‌سازی عمده‌ای در این بانک‌ها تحقق پذیرد.