جایگاه نخست بانک‌های دولتی در سال 85 به بانک سپه رسید

گروه بازار پول - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، دکتر پورمحمدی معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی که در جمع مدیران ارشد بانک ‌سپه سخن می‌گفت، اظهار داشت: بانک ‌سپه در سال ۱۳۸۵ به عنوان بانک برتر و دارنده مقام اول در بین بانک‌های دولتی معرفی شد. معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: بانک سپه در سال گذشته موفق شد در جذب سپرده‌ها با رشد۲/۵۷‌درصد در بین بانک‌های دیگر رکود چشمگیری را پشت سر بگذارد.

وی ضمن تشکر از مدیران و کارکنان بانک سپه افزود: این موفقیت مدیون تلاش‌ها و کوشش‌های مجدانه و ایثارگرانه کارکنان بانک سپه بود که توانست خدماتی ارائه نماید که زمینه جذب چنین حجم سپرده‌ها را فراهم کند، این ناشی از اعتماد مردم به بانک سپه است.

دکتر پورمحمدی گفت: بانک سپه در جذب سپرده‌ از لحاظ سرانه شعب و پرسنل جایگاه اول را در سیستم بانکی دارد. وی ضمن اشاره به تسهیلات این بانک افزود: بانک سپه در اعطای تسهیلات نیز مقام اول را در بین بانک‌های دولتی داراست و در این بانک، اعطاء تسهیلات جهش بسیار خوب و اساسی داشته که رشد عملکرد بانک سپه را به همراه داشته است. معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: رشد تسهیلات این بانک هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ جهت‌گیری عدالت‌گونه و در سایر مناطق نیز قابل تقدیر و تشکر است.

وی تلاش بانک سپه در رشد بانکداری الکترونیکی، آموزش و بهبود کیفیت نیروی انسانی، حسن برخورد با مردم و رضایتمندی مردم را از جمله عواملی اعلام کرد که باعث شد بانک سپه به عنوان بانک برتر معرفی شود. دکتر پورمحمدی ضمن تبریک سالروز تاسیس بانک سپه گفت: همان طور که در سال ۱۳۰۴ شاهد شکل‌گیری بانک سپه در شرایطی بودیم که نهادهای پولی و اقتصادی کشور از طرف استعمارگران ضربات سختی خورده بود، امروز نیز این بانک با تلاش و کوشش خواهد توانست همچون گذشته با گذر از مشکلات راه رشد و تعالی را طی کند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اعلام حمایت جدی دولت و وزارتخانه از بانک سپه اظهار داشت: دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی نهایت حمایت خود را از بانک سپه اعلام می‌کنند.

وی به اهداف سند چشم‌انداز در بخش نهادهای پولی و مالی اشاره کرد و افزود: الان در مقطعی قرار داریم که بایستی اهداف سند چشم‌انداز را محقق کنیم به طوری‌ که بعد از پایان سند چشم‌انداز به اولین کشور اقتصادی منطقه تبدیل شویم.

این حرکت زمانی محقق خواهد شد که نهادهای پولی و مالی حضور جدی در کشور داشته باشند. دکتر پورمحمدی به اقداماتی که در خصوص سند چشم‌انداز، نهادهای پولی و بانکی بایستی انجام دهند «اشاره کرد و گفت: بانک‌ها باید ظرفیت‌ها را گسترش دهند و با یک حرکت فراگیر خودشان را در بخش بانکداری الکترونیک به استاندارد کیفی جهانی برسانند.

وی افزود: اصلاح ساختار و قوانین دست و پاگیر نظام بانکی بایستی مورد توجه قرار گیرد تا اجازه حرکت را به این بانک‌ها بدهد، همچنین بانکداری اسلامی که در سال ۱۳۶۲ به عنوان جایگاه اول در نظام مالی مطرح بود بایستی در این سال‌ها مورد توجه جدی قرار گرفته و به سمت تغییر و تحول پیش برود. معاون وزیر اقتصادی و دارایی به ایجاد نهادهای جدید مالی اشاره کرد و گفت: تا خرداد ماه سال‌جاری سه بانک سرمایه‌‌گذاری راه‌اندازی خواهد شد و علاوه بر بانک سرمایه‌گذاری، ایجاد موسساتی نظیر تضمین اعتبار، پیگیری وصول مطالبات معوق و ... از برنامه‌های بعدی این وزارتخانه خواهد بود.

وی در خاتمه ضمن تشکر مجدد از مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و مدیران و کارکنان بانک سپه لوح تقدیر از سوی وزیر امور اقتصاد و دارایی به احمد درخشنده مدیرعامل بانک سپه اهدا کرد.