وضعیت دلار در بازار تهران
دنیای اقتصاد- قیمت انواع سکه و طلا روز گذشته در بازار داخلی در پی سقوط قیمت جهانی طلا با کاهش مواجه شد سکه طرح قدیم، نیم‌سکه و ربع سکه به ترتیب با کاهش ۲۳۰۰تومان، ۳هزار تومان، ۵۰۰تومان و یک‌هزار تومان به ۱۵۶۲۰۰تومان، ۱۸۲هزار تومان، ۸۰هزار تومان و ۴۰هزار تومان کاهش یافتند. نرخ هر اونس طلا نیز در بازار‌های جهانی برای تحویل فوری به ۶۷۷دلار رسید.

با کاهش قیمت جهانی طلا
قیمت انواع سکه کاهش یافت
مسعودرضا طاهری-قیمت انواع سکه و طلا روز گذشته در بازار داخلی در پی سقوط قیمت جهانی طلا با کاهش مواجه شد.روز گذشته قیمت سکه بهار آزادی، سکه طرح قدیم، نیم‌سکه و ربع سکه به ترتیب با کاهش 2300تومان، 3هزار تومان، 500تومان و یک‌هزار تومان به 156200تومان، 182هزار تومان، 80هزار تومان و 40هزار تومان کاهش یافتند. نرخ هر اونس طلا در روز در بازار‌های جهانی برای تحویل فوری به 677دلار رسید. قیمت طلا برای تحویل در ماه آوریل نیز به سطح 678 دلار دست یافت.
در بازار دیروز نیز یورو و پوند در مقابل دلار قدری تقویت شدند و ین ژاپن نیز پس از افت چند‌هفته‌ای خود در مقابل دلار آمریکا روز گذشته تا حد ۶/۱۱۸ ین رشد کرد و موجب شد تا در بازار داخلی کشور هر یک‌صد واحد آن با ۱۴تومان افزایش به نرخ ۷۸۰تومان برسد. یورو ۲تومان کاهش و دلار کانادا ۳تومان افزایش یافت.
تاثیر نوسان شاخص بازار‌های سهام بر قیمت طلا
قیمت طلا پس از یک سقوط شدید در روز سه‌شنبه دوباره رو به افزایش گذارد.
شاخص‌های بازار‌های سهام در آمریکا، ژاپن و فرانسه که بیشتر تحت‌تاثیر کاهش شاخص بازار بورس «شن‌ژن» چین بوده‌اند در پایان معاملات روز سه‌شنبه از ساعت 14 به بعد به وقت تهران کاهش یافتند.گزارش‌های مختلف خبرگزاری‌ها در این زمینه حاکی است هجوم سرمایه‌داران برای دریافت سود سهام خود موجب کاهش شاخص کل بورس چین شده است.
خبر‌های دیگری از احتمال محدود شدن سرمایه‌گذاری در بورس چین حکایت دارد. این وضعیت به معنی کاهش تقاضای صنایع چین به کالا تلقی شده است. در پی پدید آمدن این شرایط بیم از کاهش شدید نرخ رشد اقتصادی در چین شاخص بورس‌های آمریکا، ژاپن و برخی کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه را با کاهش مواجه کرد. بر هم خوردن توازن اوراق بهادار موجب شد تا قیمت طلا در بازار‌های نیویورک با ۴درصد کاهش با افت ۱۷دلاری خود نسبت به روز دوشنبه به حد ۳۰/۶۶۶دلار برسد و تاجران طلا اقدام به فروش طلا کردند. همزمان بهای هر بشکه نفت نیز با کاهش بیش از ۵/۱دلاری خود به حد ۲/۶۰دلار رسید.
کاهش شدید ارزش طلا تا حد 666دلار موجب افت شاخص بورس نیویورک شد که این وضعیت از سپتامبر سال 2001 میلادی بی‌سابقه بوده است.کاهش نرخ رشد اقتصادی در آمریکا نیز از جمله دلایل دیگر این وضعیت بوده است که در نهایت با توجه به شرایط تنش‌زای خاورمیانه بار دیگر توجه خریداران به طلا جلب شده و با استقبال از آن روز گذشته تا ساعت 14 به وقت تهران بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با رشد دوباره خود به 677دلار رسید.