معاون امور شعب و پشتیبانی بانک سینا ظهور بانک‌های خصوصی در فضای رقابتی آزاد را موثر و مفید دانست و گفت: با توجه به اینکه هنوز زیر ساخت‌های اقتصادی کشور برمبنای سیستم اقتصادی بازار آزاد شکل نگرفته است، نباید از چند بانک‌ خصوصی موفقیت متناسب با ظرفیت اقتصادی کشور انتظار داشت.

ابراهیم ایزدی با بیان اینکه ورود بانک‌های خصوصی جدید در عرصه بانکداری در کنار حجم انبوه بانک‌های دولتی، به ویژه در حوزه بازاریابی و جذب مشتریان جدید بیش از ظرفیت و پتانسیل مالی و پولی کشور است، افزود: ابزار رقابتی به معنای واقعی وجود ندارد و سیاست‌های تکلیفی نیز محدودیت‌های تاثیرگذار ایجاد کرده است.

معاون امور شعب و پشتیبانی بانک سینا مهم‌ترین چالش بانک‌های خصوصی را نداشتن مزیت‌های رقابتی‌ این بانک‌ها در مقابل بانک‌های دولتی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: فرهنگ عمومی جامعه در وهله اول اعتماد بیشتری به سیستم‌های رسمی و دولتی دارد و مردم ما اگر در شرایطی قرار گیرند که بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی مزیت رقابتی یا امتیازی نداشته باشد، آنها بخش دولتی را ترجیح می‌دهند.

ایزدی یادآورشد: البته ورود بانک‌های خصوصی در عرصه فعالیت‌های اقتصادی کشور باعث شد تا رفتار بانک‌های دولتی هم تغییر کند و انعطاف آنها در مقابل خواست مشتری و تعامل آنها با مشتری مطلوب‌تر شود.

ایزدی فراهم کردن بسترها و الزامات فعالیت بخش خصوصی را راهکاری برای مقابله با مسائل بانک‌های خصوصی عنوان کرد و گفت: در صورت فراهم آمدن چنین شرایطی هم نظام عمومی بانکداری کشور در مسیر توسعه و ارتقا خواهد افتاد و هم مشتریان با سیستم بانکداری مورد انتظار و پاسخگو به نیازهای خود مواجه خواهند شد و این به منزله ایجاد سکوی توسعه اقتصادی و صنعتی کشور خواهد بود.

ایزدی در خصوص توانایی رقابت بانک‌های خصوصی با بانک‌های دولتی که در بورس واگذار شده‌اند نیز گفت: ماهیت رفتاری بخش خصوصی؛ یعنی انعطاف‌پذیری در مقابل انتظار مشتری و این مزیتی است که اساسا در بخش‌های رسمی و دولتی به لحاظ ماهیت ذاتی کار به‌صورت مطلوب وجود ندارد و اگر بتوانیم از این مزیت به نحو مطلوب بهره ببریم، بانک‌های خصوصی را در فازی برتر قرار می‌دهد.

وی تفاوت محسوس بانک‌های دولتی واگذار شده به بخش خصوصی نسبت به بانک‌های خصوصی را در شبکه گسترده شعب آنها در سراسر کشور عنوان کرد و ادامه داد: بانک سینا نیز درراستای رقابتی صحیح توسعه شعب را در اولویت برنامه‌ها قرار داد.

به گفته او، افزایش ۳۰ شعبه که ۱۵ شعبه آن در تهران است در میان مدت در برنامه قرار دارد و نیز تا پایان سال‌جاری حداقل ۱۰ شعبه جدید بانک سینا در مناطق مختلف تهران افتتاح می‌شود و ارتقای دانش تخصصی و کاربردی کارکنان به عنوان موثرترین پارامتر در افزایش بهره‌وری از دیگر برنامه‌های بانک سینا است.