گروه بازار پول- eBank Award به عنوان یک جایزه مهم بانکی همه ساله در کنار کنفرانس بین‌المللی بانکداری الکترونیکی به برترین بانک‌های ایرانی اهدا می‌شود و هدف از آن معرفی دستاوردهای یک ساله و بانک‌های برتر در حوزه‌های مختلف خدمات و محصولات بانکداری الکترونیکی است.

به گزارش دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی بانکداری الکترونیکی، پس از بررسی‌های انجام شده روی بانک‌های ایرانی، برترین بانک‌ها در حوزه بانکداری الکترونیکی معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، در حوزه پایانه‌های فروشگاهی بانک صادرات با بیش از ۲۹۶ هزار دستگاه نصب شده حائز مقام نخست شد. در زمینه خودپردازها بانک ملی ایران با نصب حدود ۳۶۰۰ دستگاه برترین بانک ایران در حوزه خودپردازها لقب گرفت. در حوزه اینترنت بانک، بانک تجارت عنوان برترین بانک ایرانی را در استفاده از پیشرفته‌ترین و استانداردترین محصول اینترنت بانک از آن خود کرد. در حوزه پایانه‌های مستقر در شعب بانک ملی با قریب به ۱۲۰۰۰ دستگاه نصب شده برترین بانک لقب گرفت. همچنین در زمینه کارت‌های اعتباری بانک پارسیان با توزیع قریب به ۲۴۰ هزار قطعه کارت اعتباری برترین بانک ایرانی در این زمینه لقب گرفت.

همچنین در زمینه توزیع کارت‌های برداشت بانک ملی ایران با نزدیک به ۱۵ میلیون قطعه کارت برترین بانک شناخته شد و در حوزه کارت‌های هدیه نیز بانک ملت با حدود ۹ میلیون کارت هدیه به عنوان برترین بانک معرفی شد.

در حوزه آموزش بانکداری الکترونیکی به مشتریان، بانک پاسارگاد رتبه نخست را به خود اختصاص داد و در حوزه خدمات بانکداری موبایل نیز بانک ملت توانست عنوان بهترین بانک ایرانی را به خود اختصاص دهد. در حوزه محصولات و نوآوری‌ها در عرصه بانکداری الکترونیک بانک اقتصاد نوین به دلیل اجرای موفق و سریع پروژه صدور آنی کارت در تمامی شعب به عنوان برترین بانک شناخته شد. همچنین دبیرخانه کنفرانس با بررسی اقدامات و دستاوردهای شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه بانکداری الکترونیکی برترین‌ها را در حوزه‌های تخصصی معرفی کرد. بر این اساس شرکت ایران نارا به عنوان برترین تامین‌کننده ماشین‌های اداری-بانکی معرفی شد. همچنین شرکت فناپ به عنوان برترین راهکارهای استاندارد امنیت شبکه بانکی و برترین ارائه کننده راهکارهای یکپارچه بانکی بومی شناخته شد. این گزارش حاکی است شرکت زیرا با سال‌ها سابقه درخشان در حوزه خدمات CRM به عنوان برترین توسعه‌دهنده سامانه‌های مدیریت ارتباط با مشتریان شناخته شد. همچنین شرکت کهکشان نور برترین موسسه آموزشی فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری شد و گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد برترین ارائه‌دهنده زیرساخت‌های خدمات ارتباطی معرفی شد و شرکت انیاک به عنوان برترین ارائه دهنده خدمات کارت‌های بانکی شناخته شد.