مدیر صندوق پس‌انداز جاوید با اشاره به اینکه قرض‌الحسنه باعث رونق زندگی سپرده‌گذاران صندوق‌ها شده است، گفت: سنت اسلامی قرض‌الحسنه و صندوق‌های آن در کشور در حال گسترش است. مسعود زندیه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس،‌ در مورد سنت اسلامی قرض‌الحسنه گفت: در قرآن آیه‌ای نازل شد که «مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَهِ فَلَهُ خَیْرٌ مِنْهَا وَهُمْ مِنْ فَزَعٍ یَوْمَئِذٍ آمِنُونَ سوره نمل آیه ۸۹» یعنی هر کس کار حسنه و نیکی انجام دهد، خداوند بهتر از آن به او می‌دهد و از گرفتاری روز قیامت در امان است، بعد پیامبر(ص) فرمود: خدایا افزون فرما دوباره آیه آمد «مَن جَاء بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا سوره انعام آیه ۱۶۰» یعنی هر کس کار نیکی انجام دهد برای او ۱۰ برابر بیشتر خواهد شد. باز پیامبر فرمود خدایا بیشتر کن آیه بعدی در مورد قرض‌الحسنه نازل شد که « مَنْ ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً فَیُضاعِفَهُ لَهُ أَضْعافاً کَثِیرَهً وَ اللَّهُ یَقْبِضُ وَ یَبْصُطُ » (بقره / ۲۴۵) کیست که به خدا قرض‌الحسنه دهد، تا خدا بر آن چند برابر بیفزاید؟ خدا تنگدستی دهد و توانگری بخشد.» کار قرض‌الحسنه از جمله این امور خیر است.

وی گفت: یعنی خداوند در قرآن و پیامبر(ص) و سایر ائمه(ع) در روایات متعدد بر اهمیت قرض‌الحسنه تاکید کرده‌اند.

این مدیر صندوق‌ قرض‌الحسنه افزود: در قرض‌الحسنه هر کس دل مومنی را شاد کند، خدا راضی می‌شود و با یک کار گره‌گشایی از مردم، خداوند شاد می‌شود، یعنی به تبع آن پیامبر و همه ائمه شاد می‌شوند و این کاری است که کم کم به وسعت سراسر کشور گسترش می‌یابد.

زندیه با بیان اینکه نخستین صندوق قرض‌الحسنه در سال ۱۳۴۲ در مسجد لرزاده تهران راه‌اندازی شد، گفت: بعد از انقلاب این سنت گسترش پیدا کرد و در حال حاضر حدود ۵- ۴ هزار صندوق قرض‌الحسنه در کشور وجود دارد که خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه می‌کنند.

وی افزود: اگر بتوان این حرکت خدایی را در سطح کشور گسترش داد، دیگر افراد مستحق در کشور پیدا نمی‌شوند و مردم اشتیاق انجام فعالیت در سطح کشور دارند.

زندیه از مردم مسلمان و مومن درخواست کرد کسانی که قدرت مالی دارند، در امر خیر قرض‌الحسنه که در واقع قرض دادن به خدا است، شرکت کنند و بدانند که با پول خیرات هرچند کوچک باشد، در آینده نزدیک مشکلات مردم رفع خواهد شد و دیگر فرد گرفتاری وجود نخواهد داشت.

این مدیر قرض‌الحسنه گفت: در سفری که به کشورهای هند، پاکستان و آفریقای جنوبی داشتیم، وقتی قرض‌الحسنه برای آنها مطرح شد، از آن استقبال کردند و اگر این بذر کار خیر در کشورهای دیگر نیز پاشیده شود، در زمان ظهور امام زمان(عج) در سطح دنیا بسیاری از گرفتاری‌ها از طریق قرض‌الحسنه رفع خواهد شد و این حرکت خدایی به صورت خودجوش دنیا را تسخیر خواهد کرد.

زندیه افزود: در حال حاضر شرایط قرض‌الحسنه برای هر مسلمانی ذکر می‌شود، اشتیاق پیدا می‌کند و دوست دارد در آن شرکت کند.

مدیر صندوق پس‌انداز جاوید در مورد تبلیغات قرض‌الحسنه گفت: یک تبلیغات به صورت عملی انجام می‌شود، یعنی کسانی که تجربه عملی در صندوق داشتند و زمانی از این صندوق‌ها تسهیلات و وام گرفته‌اند، به عنوان مثال برای مراسم عروسی ۱۰۰هزار تومان قرض‌الحسنه دریافت کرده‌اند، امروز با یافتن تمکن مالی میلیون‌ها تومان در صندوق ودیعه گذاشته‌اند تا از آن طریق به نیازمندان وام پرداخت شود.

زندیه گفت: بسیاری از جوانان از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه و با شرایط آسان تسهیلات ازدواج، تحصیل، ودیعه مسکن و حتی خرید مسکن دریافت کرده و پس از رفع گرفتاری در آینده خود به عنوان مروج قرض‌الحسنه درآمده‌اند، زیرا بسیاری از این جوانان که امروز نیازمندند در آینده شغل‌های خوب می‌گیرند و درآمد اضافی خود را در صندوق‌ها ودیعه می‌گذارند.

زندیه گفت: الان در صندوق پس‌انداز جاوید شعبه خیابان صف، افرادی را می‌شناسم که ۴۰ میلیون تومان ودیعه برای قرض‌الحسنه قرار داده و از آن طریق کار بسیاری از مردم رفع می‌شود، در حالی که خود گفته است در ابتدا با گرفتن وام ۱۰۰ هزار تومانی توانسته از طریق این صندوق ازدواج کند و اکنون به صورت عملی وارد این سنت اسلامی شده است.