توسعه خدمات بانکی و حضور قوی در بازار سرمایه‌گذاری، دو محور تدوین برنامه پنج‌ساله بانک کارآفرین است. ولی‌ا… سیف، مدیرعامل جدید بانک کارآفرین در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان اینکه بانک کارآفرین در حال حاضر از جایگاه مناسبی در جامعه برخوردار است، گفت:‌ هیات‌مدیره و مدیرعامل بر حفظ و گسترش این جایگاه تاکید ویژه‌ای دارند.

وی تهیه و کاربرد نرم‌افزارهای به روز با هدف ارائه خدمات بهتر به مشتریان را از اولویت‌های اولیه کار خود دانست و گفت: ‌کسب رضایت مشتریان کنونی و جذب مشتریان جدید با پیروی از برنامه‌های مدون از اهداف هیات‌مدیره است و برای همین هدف، برقراری اصول حاکمیت شرکتی از اهمیت زیادی برخوردار است. وی از تدوین یک برنامه پنج‌ساله برای بانک کارآفرین خبر داد و گفت: این برنامه با هدف تسهیل نیل به اهداف، تدوین می‌شود و مقدمات آن هم فراهم شده است. این برنامه حول دو محور «توسعه و گسترش خدمات بانکی» و «سرمایه‌گذاری‌ها و بازار سرمایه» شکل می‌گیرد.

توسعه و گسترش خدمات بانکی

سیف محور اصلی توسعه و گسترش خدمات بانکی را دارای پنج سر فصل اصلی دانست و گفت: ‌توسعه شبکه شعب متناسب با اهداف مورد نظر، اولین سر فصل توسعه و گسترش خدمات بانکی، طی تدوین این برنامه پنج ساله است. همچنین توسعه سهم بازار به طور مستمر طی پنج سال آینده از طریق مدیریت منابع و مصارف و خدمات ارزی از دیگر سرفصل‌های این برنامه است. مدیرعامل بانک کارآفرین سومین سرفصل محور توسعه و گسترش خدمات بانکی را افزایش سرویس‌دهی به مشتریان دانست و گفت:‌ برای جذب مشتریان جدید هم برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود.

او ادامه داد: ‌چهارمین سرفصل مربوط به مشتریان ویژه و ارائه سرویس‌ها و خدمات ویژه برای آنها است. همچنین ارزیابی دائمی عملکرد و اتخاذ تصمیمات لازم برای رسیدن به این اهداف و ارائه بازخورد از جمله دیگر اهداف است.

مدیرعامل بانک کارآفرین از برنامه‌ریزی برای گسترش فعالیت‌های بانک کارآفرین در خارج از کشور خبر داد و گفت: پس از انجام مطالعات نسبت به بازارهای هدف، بانک کارآفرین حضور جدی در بازارهای جهانی خواهد داشت.

حضور در بازار سرمایه

سیف توسعه و گسترش حضور در فعالیت‌های بیمه و تعریف سهم بازار، افزایش فعالیت و حضور پررنگ‌تر در بورس اوراق بهادار و بورس کالا و مشارکت در پروژه‌هایی را که از بازدهی اقتصادی بالایی برخوردارند، از اولویت‌های محور دوم برنامه پنج‌ساله بانک در زمینه حضور در بازار سرمایه کشور دانست.

وی بر لزوم توسعه فعالیت‌های کارگزاری برای ارائه خدمات متنوع و جدید از قبیل ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردانی، مدیریت ثروت برای مشتریان خاص و مشاوره سرمایه‌گذاری تاکید کرد.