مستثنا کردن یک قشر خاص برای ارائه خدمات بیشتر از عدالت اجتماعی جامعه به دور است.

فریدون صفر خانلو، مدیر سرمایه‌گذاری بیمه دی در گفت وگو با بیمه آنلاین درباره بیمه طلایی فرهنگیان ضمن بیان مطلب فوق گفت: فرهنگیان با سایر اقشار جامعه مثل کارگران یا جانبازان تفاوتی ندارند.

وی همچنین با اشاره به اینکه این گونه خدمات‌رسانی‌ها باید در بین همه اقشار جامعه عمومیت یابد، گفت: همان طور که آموزش و پرورش می‌تواند این حق بیمه را برای زیرمجموعه‌هایش تامین کند، سایر ارگان‌ها نیز توانایی انجام این امور را دارند.

وی با اشاره به این که اجرای این طرح ضریب خسارت سنگینی را به همراه خواهد داشت، گفت: از آنجایی که پوشش درمان رایگان برای همه اقشار جامعه طرحی بسیار مفید است، می‌توان از طریق بیمه، درمان تکمیلی به کلیه جامعه تسری یابد و باعث شود همه به سمت بخش‌خصوصی متمایل شوند.وی در ادامه مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت بیمه، ضمن بیان مطلب فوق معتقد است: بخش خصوصی توانایی این خدمت‌رسانی وسیع را نخواهد داشت، زیرا ضریب خسارت در این رشته بیمه‌ای بسیار سنگین است و باید محل تامین این هزینه مشخص شود.

خانلو، مجددا با اشاره به این که جداسازی یک قشر جامعه برای ارائه خدمات درمانی بیشتر از عدالت اجتماعی به دور است، گفت: بهتر بود این طرح به صورت کنسرسیومی با همکاری بخش‌خصوصی و با پوشش بیشتر اجرا می‌شد.