مدیرعامل بیمه دانا گفت: اقدامات لازم در خصوص واگذاری این شرکت به بورس انجام شده و اکنون منتظر اعلام سازمان خصوص‌سازی هستیم. هادی اویار حسینی، مدیرعامل بیمه دانا در گفت‌وگو با باشگاه خبری «توانا»در خصوص آخرین وضعیت واگذاری بیمه دانا در بورس چنین اظهار داشت: بیمه دانا همانند دو شرکت بیمه دولتی دیگر در انتظار اعلام سازمان خصوصی‌سازی برای ورود به بورس است و اقدامات لازم در این رابطه انجام شده و آمادگی کامل برای واگذاری در این شرکت دارد.

وی ادامه داد: البته ۳۹درصد از سهام این شرکت در سال گذشته و به موجب مصوبه هیات وزیران به سازمان‌های تامین اجتماعی، بازنشستگی، صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح و صندوق ذخیره فرهنگیان بابت رد دیون دولت واگذار شد.

اویار حسینی گفت: ساختار شرکت‌های بیمه برای ورود به فضای خصوصی نیاز به اصلاحاتی داشت که این موضوع در دو سال گذشته در کارگروه‌هایی متشکل از نمایندگان شرکت‌های بیمه، وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان خصوصی‌سازی و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران‌ مورد بررسی قرار گرفت و نتایج این کارگروه‌ها توسط متولیان آن مورد پیگیری قرار گرفت و شرکت‌ها را آماده ورود به بورس کرد.

وی افزود: اقداماتی برای بعد از خصوصی‌سازی نیز نیاز است که در هر شرکت بیمه ازجمله شرکت دانا بنا به اهداف و برنامه‌های آن صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل بیمه دانا در خصوص سود دهی این شرکت در بورس بیان داشت:سوددهی شرکت بیمه ارتباطی به خصوصی بودن یا نبودن آن ندارد، مدیریت ریسک در شرکت بیمه تاثیر قابل توجهی در این موضوع دارد و استفاده کامل از همه اختیارات و مدیریت صحیح و علمی می‌تواند در سودآوری شرکت بیمه چه خصوصی و چه دولتی بسیار موثر باشد.

وی در خصوص عملکرد این بیمه گفت: شرکت بیمه دانا شرکتی خوشنام در ارائه انواع بیمه‌ها و به ویژه بیمه‌های درمان است و افتخار دارد، در دو سه سال گذشته با مدیریتی که بر ریسک و منابع مالی شرکت داشته توانسته‌شرکت را به وضعیت مطلوب به عنوان یک بنگاه اقتصادی برساند.

اویار حسین در ادامه چنین ابراز داشت: بیمه دانا هم‌اکنون به عنوان سومین شرکت بزرگ بیمه دارای بهترین شرایط سودآوری به استناد صورت‌های مالی است.

مدیرعامل بیمه دانا در خصوص آزادسازی تعرفه‌ها ابراز داشت: با توجه به مصوبه شورای عالی بیمه و آزادسازی نرخ‌های بیمه‌های باربری این شرکت نیز با توجه به آمار، اطلاعات و شرایط ریسک‌های مورد بیمه نسبت به تعیین نرخ و شرایط اقدام می‌نماید.

وی ادامه داد: توجه به این موضوع مهم است که شرکت‌های بیمه باید زمینه کار در فضای آزاد و قابل رقابت حتی با بیمه‌گران خارجی را فراهم نمایند، یعنی باید زیرساخت‌های لازم مانند ایجاد بانک‌های اطلاعاتی مناسب، تربیت نیروی انسانی محاسب و آشنا به فن اکچوئری را فراهم نمایند در غیر این صورت آزاد‌سازی بدون این شرایط موجب ناکارآمدی شرکت بیمه و نهایتا بی‌اعتمادی و نارضایتی بیمه‌‌گذار خواهد شد.

وی در پایان با توجه به تغییر در قانون بیمه شخص ثالث و اجرایی شدن آن در بیمه دانا گفت: قانون بیمه شخص ثالث در همه شرکت‌ها ازجمله شرکت دانا در حال اجرا است و در انتظار تصویب برخی آیین‌نامه‌های آن در مراجع ذی‌ربط هستیم.