بیمه پاسارگاد به ازای هر سهم 100 ریال سود تقسیم کرد

بیمه اتکایی پاسارگاد به زودی تاسیس می‌شود

لیلا اکبرپور

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت بیمه پاسارگاد پنج‌شنبه گذشته با حضور اکثریت ۸۹/۹۸درصدی صاحبان سهام تشکیل شد. در این مجمع که در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۸۶ به تصویب اعضای حاضر در مجمع رسید. از مهم‌ترین مصوبات مجمع عمومی یاد شده تصویب ۶۴میلیارد ریال سود قابل تقسیم، تخصیص مبلغ ۹میلیارد و ۱۱۷میلیون ریال از سود خالص سال مالی به حساب اندوخته قانونی و سرمایه‌ای به استناد مواد ۴ و ۵ آیین‌نامه شماره ۱۱ مصوب شورای‌عالی بیمه، تعیین موسسه حسابرسی‌دش و همکاران به عنوان بازرس قانونی، تعیین ۲درصد از سود نهایی تقسیم شده به عنوان پاداش هیات‌مدیره و روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه‌های رسمی این شرکت بود.

مجمع یاد شده به ریاست دکتر مجید قاسمی رییس هیات‌مدیره بیمه پاسارگاد برگزار شد. دکتر قاسمی با یادآوری این که EPS سال ۸۶ در مجمع قبلی ۲۰درصد سرمایه پرداخت شده تعیین شده بود، گفت: با تلاش مدیران بیمه پاسارگاد این میزان به ۲۷درصد افزایش یافت و در نهایت سود تقسیمی به میزان ۵/۴ میلیارد تومان به ازای هر سهم ۱۰۰ ریال تعیین شد. دکتر قاسمی EPS سال ۸۷ را ۲۷درصد سرمایه پرداختی اعلام کرد و افزود: یکی از برنامه‌های آتی شرکت افزایش مبلغ پرداخت شده هر سهم به ۷۵ تومان و اخذ هر سهم ۲۵ تومانی است تا بیمه پاسارگاد با پرداخت ۷۵درصد از سرمایه اولیه فعالیت خود را ادامه داد. امیر تفرشی، نماینده بانک پاسارگاد در مجمع یاد شده ضمن یادآوری این که سال ۸۶ اولین سال مالی بیمه پاسارگاد بود، عملکرد این شرکت را قابل قبول ارزیابی کرد.

گزارش عملکرد بیمه پاسارگاد

گزارش هیات‌مدیره بیمه پاسارگاد به مجمع عمومی این شرکت حاکی است، بیمه پاسارگاد در سال ۸۶ به موازات بسترسازی‌های مناسب برای توسعه فعالیت‌ها توانست در آبان ماه مجوز قبول اتکایی از بازار داخلی را از بیمه مرکزی ایران اخذ کند.

همچنین طرح بیمه عمر و تامین آتیه را به بازار عرضه کرد. بنابر گزارش هیات‌مدیره بیمه پاسارگاد ۲۳۰۰ نفر ساعت آموزش کارکنان از برنامه‌های شرکت برای ارتقای سطح کیفیت خدمات در سال ۸۶ بوده که با توجه به مسوولیت‌‌ها صورت گرفته است.

در عین حال توسعه شبکه فروش مستقیم و غیرمستقیم در اقصی‌نقاط کشور از برنامه‌های سال ۸۶ بود که مکان‌یابی و استقرار شعب بیمه پاسارگاد در ۱۵ شهر و خرید ساختمان در ۸ شهر صورت گرفت و ۴ شعبه آماده بهره‌برداری است.

همچنین ۳۳۹ نفر از متقاضیان، نمایندگی در دوره‌های آموزشی نظری و عملی بیمه شرکت کردند که ۱۰۳ نفر موفق به کسب کد نمایندگی شده و ۴۸ نماینده کار خود را آغاز کردند.

براساس گزارش هیات‌مدیره بیمه پاسارگاد، طرح جامع نرم‌افزاری به منظور کاهش هزینه‌ها و ارتباط سریع عوامل بیمه‌ای در شرکت با مشتریان اجرا شده و شرکت فناپ از زیرمجموعه گروه مالی پاسارگاد مسوول راه‌اندازی این سیستم است. این گزارش می‌افزاید: بازار فرابورسی OTC و استفاده حداکثری از این بازار برای خرید و فروش سهام، در بهار امسال در بیمه پاسارگاد راه‌اندازی می‌شود.

هیات‌مدیره بیمه پاسارگاد از تهیه پیش‌نویس اساسنامه شرکت بیمه اتکایی پاسارگاد در گزارش خود خبر داد و عنوان کرد: گروه مالی پاسارگاد تاسیس یک شرکت بیمه اتکایی را در اهداف سال ۸۶ خود قرار داد و با استفاده از کارشناسان برجسته کشور در زمینه اتکایی با سهامداران بالقوه‌ای در این خصوص مذاکره کرد. تولید ۲۹۵هزار و ۵۰۰میلیون ریال حق بیمه در رشته‌های زندگی و غیرزندگی، راه‌اندازی شعب مورد نیاز در کشور، اعطای ۳۰۰ کد نمایندگی، استقرار نرم‌افزار جامع بیمه‌گری و ارائه خدمات به مشتریان از طریق شعب بانک پاسارگاد از برنامه‌های آتی بیمه پاسارگاد اعلام شد.