تعاونی‌های اعتباری از این پس به ساختار منضبط و مورد نظر بانک مرکزی نزدیک می‌شوند و به‌زودی شاهد سرعت بخشیدن به روند تاسیس تعاونی‌های اعتبار در کشور خواهیم بود.

دکتر محمد عباسی، وزیر تعاون، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه مشترک با بانک مرکزی درباره تداوم فعالیت تعاونی‌های اعتبار گفت:‌ برای آنکه تعاونی‌های اعتبار را به ساختار منضبط مورد نظر بانک مرکزی نزدیک کنیم این تفاهم‌نامه به امضا رسید تا بانک مرکزی حمایتی را که باید از تعاونی‌های اعتباری داشته باشد، اعمال کند. وی افزود:‌ تعداد زیادی تقاضا برای تشکیل تعاونی‌های اعتبار در سطح کشور وجود داشت، اما در این فاصله به دلیل مشکلات موجود، تقاضاها مورد بررسی قرار نگرفت، خوشبختانه با امضای این تفاهم‌نامه شاهد سرعت بخشیدن به روند تاسیس و امتیازدهی به تعاونی‌های اعتبار از سوی بانک مرکزی خواهیم بود.

عباسی با اشاره به نقش تبیین سیاست‌های اصل ۴۴ در تحقق اهداف چشم‌انداز ۲۰‌ساله گفت: سند چشم‌انداز ۲۰‌ساله مجموعه‌ای از اصول کلی و راهبردی کشور در نظام اجرایی است. در برخی سیاست‌گذاری‌ها که با چالش‌هایی نظیر میزان دخالت دولتی، حضور نداشتن مردم در جریان اقتصاد و نگرش اقتصاد ایران مواجه بودیم وضع سیاست‌های اصل ۴۴ این مسیر را هموار کرد تا با حضور مردم در اقتصاد، کاهش دخالت دولت اتفاق بیفتد.

وزیر تعاون در پایان متذکر شد: بی‌تردید در راه رسیدن به اهداف چشم‌انداز ۲۰‌ساله بخش‌هایی مثل تعاون که با آسیب‌های جدی رو‌به‌رو بود به پیش زمینه‌های فرهنگی، انسانی، اجتماعی و تقنینی نیاز داشت به همین خاطر دولت پس از ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ لایحه خود را به مجلس ارائه کرد.