خصوصی شدن بانک‌ها با تحول در نیروی انسانی به نتیجه مطلوب می‌رسد

گروه بازار پول- مدیرعامل بانک ملت اظهار داشت: اگر بانک‌ها در زمینه نیروی انسانی خود تحول ایجاد نکنند بدون تردید در خصوصی‌سازی توفیقی نخواهند داشت. به گزارش روابط‌عمومی‌بانک ملت، دکتر علی دیواندری در جمع معاونان اداری، مالی و روسای کارگزینی مناطق تهران و استان‌های این بانک تاکید کرد: بانک ملت در مرحله تحول از یک‌سازمان دولتی و مقررات محور به یک‌سازمان مشتری محور و بازار محور است، بنابراین در آستانه این تحول باید در منابع انسانی بانک هم تحول و اصلاح صورت بگیرد تا نیروی انسانی آن برای این تغییر بزرگ، آمادگی پیدا کنند.

وی سرمایه واقعی بانک ملت را نیروی انسانی آن خواند و افزود: عامل اساسی موفقیت‌های این بانک در سال‌های اخیر، نیروی انسانی آن است همان گونه که ‌سازمان‌های موفق دنیا هم با توجه و اهمیت دادن به نیروی انسانی خود به نتیجه مطلوب و مورد نظر رسیده‌اند.

مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر مدیریت مناسب و مطلوب منابع انسانی برای پیشبرد اهداف ‌سازمانی، تصریح کرد: این مدیریت باعث ایجاد همگرایی و جهت‌گیری مشترک در میان کارکنان می‌شود که خوشبختانه این تحول از سال‌های گذشته در بانک ملت شروع شده و نمونه آن برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی برای کارکنان بخش‌های مختلف بانک است.

وی ادامه داد: تحول در نیروی انسانی باعث شده است تا بانک ملت با وجود داشتن تعداد شعب و نیروی انسانی کمتر، از لحاظ منابع در جایگاه مطلوب و مناسبی قرار داشته باشد.

دکتر دیواندری تاکید کرد:امروز جامعه نگاه متفاوتی به بانک ملت دارد که دلیل آن توجه و اعتقاد به نیروی انسانی است و به اعتقاد مدیران این بانک، هزینه آموزش و توسعه نیروی انسانی هزینه نیست؛ بلکه سرمایه‌گذاری است که حتما نتیجه خواهد داد. وی با بیان این نکته که دادن بهترین حقوق و مزایا انگیزه ایجاد نمی‌کند بلکه صرفا محرک است، گفت: این موارد ماندگار و دایمی‌ نیست و به سرعت اثر خود را از دست می‌دهد و تنها درگیر کردن نیروی انسانی با هدف‌سازمانی و معنادار کردن تلاش آنان است که به رفتارشان جهت می‌دهد. مدیرعامل بانک ملت تاکید کرد: برخی پاداش‌ها فاقد اثر واقعی قدردانی هستند که اثر ضدانگیزشی دارند بنابراین پاداش باید با کار شخص برابری کند و در عین حال عادلانه باشد تا بتواند در رفتار اثرگذار باشد.