گروه بازار پول- رییس کل بیمه مرکزی گفت: صنعت بیمه همراه سیاست‌های اقتصادی و سیاسی نظام و دولت است و برای این پشتیبانی آمادگی لازم را دارد. به گزارش روابط‌عمومی بیمه مرکزی دکتر کهزادی، در نشستی که با مدیران روابط‌عمومی شرکت‌های بیمه داشت افزود: اگرچه صنعت بیمه ایران در حال حاضر در منطقه رتبه دوم را دارد، ولی با توجه به اهداف چشم‌انداز توسعه بیست ساله کشور

باید تلاش کنیم این موقعیت را به سطح کشورهای برتر دنیا ارتقا بخشیم.

دکتر کهزادی با اشاره به جنگ اقتصادی و تلاش آمریکا برای افزایش فشارها به ایران ضمن ناکام دانستن این تلاش‌ها تاکید کرد: ایران نمی‌تواند برای خوشایند دشمنانش منافع ملی خود را نادیده بگیرد و منابع ارزشمندش در حوزه نفت و گاز را با عدم استفاده از فن‌آوری‌های نو در حوزه انرژی و مشخصا انرژی هسته‌ای هدر دهد.

رییس کل بیمه مرکزی، گسترش فرهنگ به منظور افزایش ضریب نفوذ این صنعت را که از اولویت‌ها و وظایف بیمه مرکزی است به عنوان هدف این جلسه ذکر کرد و گفت: در صورت توسعه فرهنگ بیمه، هم مردم سود می‌برند و هم شرکت‌های بیمه.

کهزادی همچنین با اشاره به نقش بیمه در ایجاد اشتغال افزود: در حال حاضر ۸۰۰۰ نمایندگی در سراسر کشور برای ارائه خدمات فعال هستند که اگر تعداد شاغلان در هر دفتر را سه نفر در نظر بگیریم، حدود ۲۴۰۰۰ نفر فقط در بخش نمایندگی‌ها به کار گرفته شده‌اند که این رقم با امکان به‌کارگیری اقشاری مانند دانشجویان برای بازاریابی می‌تواند به چند برابر برسد.

دکتر کهزادی با تاکید بر ضرورت هماهنگی شرکت‌های بیمه در گسترش فرهنگ بیمه گفت: این مساله با رقابت شرکت‌ها منافات ندارد.

رییس کل بیمه مرکزی ایران در بخش دیگری از سخنانش به توجه بیشتر مردم به انواع خدمات شرکت‌های بیمه مانند بیمه عمر، بیمه حوادث و بیمه منازل مسکونی اشاره کرد و گفت: اگر مردم متوجه شوند که با هزینه اندک از چه خدماتی می‌توانند بهره‌مند شوند، رغبتشان به استفاده از این خدمات افزایش خواهد یافت.

وی به طور مثال به بیمه حوادث اشاره کرد که با ۸۵۰۰تومان در سال فردی می‌تواند از ۱۰میلیون تومان خدمات بیمه استفاده کند.

دکتر کهزادی افزود: اگرچه در مواردی مانند بیمه شخص ثالث شرکت‌ها به دلیل متضرر شدن رغبتشان به این نوع بیمه‌ها پایین است، در عین حال صنعت بیمه همواره در حال رشد بوده است.

رییس کل بیمه مرکزی ایران میزان رشد صنعت بیمه در سال ۱۳۸۵ را نسبت به سال ۱۳۸۴، ۴/۲۳درصد و در ۹ماهه سال ۱۳۸۶ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۸۵ بیش از ۲۶درصد ذکر کرد.